post

ممنوعه های تایلند

در این مقاله قصد داریم تا تمام کارهایی که انجام دادن آنها در تایلند ممنوع است را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا در صورت سفر به تایلند هیچ یک از این کارهارا انجام ندهید.

همانطور که می دانید تایلند یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری جهان است. از آنجایی که تعداد توریست های مقیم در تایلند بسیار زیاد است پس لازم است تا قبل از سفر از مجموعه ی این کارها مطلع شوید و از انجام آنها بپرهیزید.

قبل از هر چیز از عادات مردم تایلند بیشتر تحقیق کنید و فرهنگ آنها را بشناسید. بعد از آن باید ها و نباید های در طول سفر را بررسی می کنیم. البته ناگفته نماند که تایلندی ها به میزبانان خود احترام می گذارند اما بهتر است که ما با رفتارهای ناخواسته به آنها بی احترامی نکنیم.

مردم تایلند روی فرهنگ و اصالت خود بسیار حساسند در نتیجه مراقب باشید تا …

  • به سر افراد دست نزنید :

لمس سر افراد یکی از کارهای ممنوعه در تایلند است. درست است که در فرهنگ ما نوازش کردن سر یک جور ابراز احساسات محسوب می شود ولی در تایلند به دلیل اینکه سر مقدس ترین عضو بدن است نباید لمس شود. بغیر از وقتی که با طرف فوق العاده صمیمی باشیم.

  • پای خود را مقابل مقدسات دراز نکنید :

اینکه شما با انگشت پا اشاره کنید یا کف پای خود را به افراد نشان دهید نوعی توهین است. پا در تایلند کمترین تقدس را در بین اعضای بدن دارد. حتی در آنجا نباید به چیزی لگد بزنید یا روی آنها پا بگذارید. علاوه بر آن دقت داشته باشید تا درب مکانی را با پا باز نکنید که اینکار خلاف فرهنگ تایلندی هاست.

  • خانوم ها فاصله ی خود را با راهبان حفظ کنند :

راهب ها از مهمترین گروه های مردم تایلندند. بنابراین نشستن و ایستادن بالاتر از آنها جزو کارهای ممنوعه است. خانم ها به هیچ عنوان نباید راهب ها را لمس کنند. در حدی این موضوع جدی است که راهب ها هیچ لوازمی را مستقیما به خانوم نمی دهند و آن را روی زمین می گذارند تا خود شخص خانوم آن را بردارد. همچنین در مکان های عمومی حق نشستن کنار هیچ خانومی را ندارند. اگر جزو گردشگر زن هستید این نکات را رعایت کنید.

  • در هر مکان و زمانی کفش نپوشید :

به هیچ عنوان در خانه ها و معبد ها نباید کفش به پا کنید. در بعضی رستوران ها نیز به همین شکل است.  شما می توانید از انواع صندل ها و دمپایی ها در سایر مکان های تایلند استفاده کنید و هنگام ورود به این نقاط آن را به راحتی از پای خود در بیاورید.

  • به هیچ عنوان در خرید و فروش چانه نزنید :

فروشندگان در تایلند چانه زدن را نمی پسندند و از کم کردن نرخ کالاهایشان به شدت عصبانی می شوند. پس بسیار مراقب باشید تا در مورد خرید و فروش با آنها چانه نزنید. اگر قیمت محصول از نظرتان بالا بود خیلی ساده خرید نکنید و از مغازه خارج شوید.

  • از عکس گرفتن با حیوانات اسیر شده خودداری کنید :

در تایلند حیواناتی هستند که به طور غیرقانونی شکار شدند مثل انواع میمون، مار، پرندگان و … از انجایی که برخی از این حیوانات وحشی هستند با داروهای قوی هوشیاری آنها را پایین می آورند. این اتفاق در شهرهای پاتایا، پوکت، آئو نانگ، سامویی و گاهی اوقات حتی  بانکوک رخ می‌دهد. برای پایان دادن به این عمل ظالمانه از عکس گرفتن با آنها خودداری کنید.

  • در معابد از لباس های نامناسب استفاده نکنید :

معبدها از برجسته ترین جاذبه های تایلند هستند. برای ورود به این معابد باید از پوشش مناسب استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از پوشش آستین حلقه ای در این مکان ها بی احترامی محسوب می شود. بهتر است لباس هایی به تن کنید که بازوهای شما را بپوشاند.

  • با صدای بلند صحبت نکنید :

هر نوع صحبتی با صدای بلند بخصوص الفاظ زشت و ایجاد درگیری در تایلند ممنوع می باشد. از هر گونه دعوا و عصبانیت خودداری کنید.

  • از داروهای غیرقانونی استفاده نکنید :

استفاده از این نوع داروها مثل دیگر کشور ها ممنوع می باشد. با وجود زندگی شبانه در کلوپ های تایلند باید سعی کنید تا ناخواسته هم درگیر مصرف این نوع داروها نشوید. درصورتی که می خواهید با خودتان دارو حمل کنید از ممنوع نبودن آن در تایلند مطمئن شوید.

  • به خاندان سلطنت و پادشاهان توهین نکنید :

یکی از حساسیت های مردم تایلند همین است. سعی کنید در مورد خاندان آنها با احترام صحبت و رفتار کنید. حتی دقت کنید تا تحت هیچ شرایطی اسکناس های تایلند را زیر پا نگذارید زیرا عکس پادشاهان روی آنها چاپ شده است و این کار توهین محسوب می شود.

  • با دیگران دست ندهید :

درست که دست دادن یکی از کارهای معمول سلام احوال پرسی محسوب می شود اما این کار در تایلند ممنوع است. برای احترام و احوال پرسی کافی است تا دستانتان را روی هم گذاشته و مقابل بدنتان نگه دارید. علاوه بر آن باید مراقب باشید تا انگشت اشاره به سمت شخصی نگیرید چون این کار خلاف اخلاق است.

  • ابراز احساسات در خیابان ها ممنوع :

انجام هر گونه رفتار رمانتیک در خیابان ها خلاف ادب است. بخصوص در مناطق پر رفت و آمد. پس بعنوان گردشگر به قوانین این کشور احترام گذارید.

  • بی احترامی به مذهب بوداییسم ممنوع :

مراقب باشید تا به دین بودا در بین تایلندی ها توهین نکنید. آنها تعصب ویژه ای روی مذهب و اعتقادات خود دارند. در تمام معابد به رسوم آنها احترام بگذارید و کاری خلاف اخلاق انجام ندهید.

  • استفاده از چنگال ممنوع است :

موقع سرو غذا برای شما چنگال می گذارند اما مراقب باشید تا از این وسیله برای ورود غذا به داخل دهان استفاده نکنید و فقط برای هدایت غذا از چنگال بهره بگیرید. مردم تایلند برخورد چنگال به دهان را بسیار بد و غیر مرسوم می دانند.

  • سوت زدن یکی از کارهای ممنوعه در شب های تایلند :

با توجه به اینکه افراد تایلند خرافاتی اند در نظر داشته باشید تا در شب ها سوت نزنید. آنها اعتقاد دارند که سوت زدن در شب صدا زدن شیطان هاست پس از این کار پرهیز کنید.

  • از پوشیدن لباس های کثیف اجتناب کنید :

به هیچ عنوان لباس های کثیف را نپوشید. حتی کارگرهایی که در آنجا کار میکنند هم لباس های تمیز به تن دارند و مراقب این موضوع هستند.

اگر قصد سفر به تایلند را دارید نکات گفته شده در بالا را رعایت کنید.

پلیکان پرواز آسیا مجری مستقیم تورهای تایلند آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *