تور مالزی سنگاپور

تور ترکیبی بالی و مالزی

تور ترکیبی بالی و مالزی

8 شب و 9 روز 390 دلار

تور ترکیبی بالی و سنگاپور

تور ترکیبی بالی و سنگاپور

7 شب و 8 روز 590 دلار

تور کوالا لنکاوی

تور کوالا لنکاوی

7 شب و 8 روز 275 دلار

تور کوالا پنانگ

تور کوالا پنانگ

7 شب و 8 روز 285 دلار

تور ترکیبی مالزی و سنگاپور

تور ترکیبی مالزی و سنگاپور

7 شب و 8 روز 450 دلار

تور سنگاپور

تور سنگاپور

5 شب و 6 روز در حال حاضر اجرا نمیشود

تور مالزی

تور مالزی

7 شب و 8 روز 210 دلار

تور مالزی سنگاپور

تور مالزی سنگاپور کشور زیبای مالزی در منطقه جنوب شرق آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور شهر بزرگ و پیشرفته کوالالامپور است. مالزی با تلاش هایی که کرده است ، جایگاه بسیار مناسبی در اقتصاد دارد. پیشرفت همیشگی و رو به جلوی این سرزمین باعث شده که الگویی برای آسیا باشد. با ورود به مالزی ، شما مبهوت آرامش ، پیشرفت، صلح وسازش و زیبایی های طبیعی آن خواهید شد.  جاذبه های گردشگری مالزی بیشتر به دلایل زیر است ؛

سواحل زیبا و متعدد

جاذبه های طبیعی

مقصدی برای علاقه مندان به ورزشهای آبی، من جمله غواصی

جنگلهای انبوه

معماری خیره کننده شهری و آسمانخراشها

جزیره های متنوع

رستورانهای مجلل و عالی

است.

تور مالزی سنگاپور

 

فرهنگ و سنت مردمان مالزی

هر گردشگری که برای مرتبه اول به این سرزمین پا می گذارد ، یک مورد حتما برایش جالب است. شما با یک پیاده روی ساده ، نژادها و فرهنگهای مختلفی را می بینید که گذران عمر می کنند. بدون آنکه منافعشان باعث مزاحمت نژاد دیگری شود . در مالزی سه قومیت مختلف کنار هم زندگی می کنند؛

مالایی ها

چینی ها

هندی ها

اگر چه که فرهنگ مالایی به دلیل کثرت مردم بیشتر است. اما این سه فرهنگ به آسودگی در کنار هم زندگی می کنند. به زبان خودشان صحبت می کنند و فرهنگ خود را به جا می آورند. تفاوت مهم کشور مالزی با بسیاری از کشورهای دیگر در همین است. به جز آن ، مردمان مالزی پذیرای فرهنگ ها و تفکرات معمول دیگر کشورها هم هستند. آنجا شما احساس غریبگی نخواهید داشت. چرا که سازگار بودن اصلی پذیرفته برای همگان است.

جشن ها و فستیوال های مردمان مالزی

هر فرهنگی برای خود ، مراسمی دارد. هر عقیده ای ، مناسکی خاص را به جا می آورد . در کشور مالزی ، مردمان آزادانه و بدون مزاحمت مراسم خود را به جای می آورند. در زمان های خاصی از سال، شما شاهد برگزاری فستیوالهایی خواهید بود . برخی مربوط به هندوها ، برخی مسلمان ها و برخی بودایی ها . مردمان هر عقیده ای ، بدون ایجاد مزاحمت برای سایر عقاید ، جشنواره های خود را برپا می دارند. نماز خود را می خوانند . به معبد می روند . صبح ها غذا و میوه به خدایان تقدیم می کنند. ماه رمضان را گرامی می دارند . سال نوی قمری را جشن می گیرند. حتی در جشن سال نوی میلادی ، نورافشانی می کنند.

تور مالزی سنگاپور

واحد پول ملی کشور مالزی

اکثر گردشگران می دانند که واحد پول مالزی ، رینگت مالزی است. به صورت اختصاری با MYR نشان داده می شود. رینگت تقریبا پولی با ارزش است . هر رینگت از واحدی کوچک تر به نام سن یا سنت تشکیل می شود. به عبارتی دیگر ، هر یکصد سنت برابر با یک رینگت است.

تا قبل از سال 1975 ، از آنجایی که واحد پول مالزی دلار بود . هنوز هم مردم در برخی محاورات خود از کلمه دلار استفاده می کنند. اما در اصل عبارت رینگت مالزی مد نظرشان است. زمانی که به صرافی ها می روید ، به راحتی و به نرخ لحظه ای می توانید پول خود را عوض کنید. خوبی مالزی این است که صرافی های بسیاری در سطح شهر دارد. بنابراین گردشگران برای EXCHANGE پول های خود مشکلی ندارند.

اسکناس ها و مسکوکات مالزی

اسکناس هایی که برای استفاده مردم چاپ می شود به این ارزشها هستند ؛

1 رینگت ، 2 رینگت ، 5 رینگت

10 رینگت ، 50 رینگت ، 100 رینگت

مسکوکات مورد استفاده مردم هم ، در قطعاتی به ارزش زیر ضرب می شود ؛

1 سنت ، 5 سنت ، 10 سنت

20 سنت ، 50 سنت

تور مالزی سنگاپور

آب و هوای کشور مالزی

در حقیقت ، سالانه مالزی ، دو فصل بارانی را تجربه می کند. در نواحی شرقی این کشور ، بین ماه های نوامبر تا اواخر ماه مارچ ( آبان ماه تا اواسط فروردین ماه ) بارشها فراوان است. بادهای موسمی پدید آورنده این بارانها هستند. بارانها معمولا شدید و با رعد و برق بسیار همراه هستند. بادهای موسمی شرقی ، وقتی به رشته کوه میانی کشور مالزی می رسند ، متوقف می شوند.

در نواحی غربی مالزی از ماه می تا سپتامبر بارندگی های مفصلی اتفاق می افتد. ( در واقع از اردی بهشت ماه تا شهریور ماه )  . کوالالامپور هم جزئی از همین مناطق است. باران ها سهمگین هستند و ممکن است برای گردشگران نامطلوب باشد . بنابراین زمانی را که برای سفر به مالزی انتخاب می کنید ، با توجه به فصل های بارانی باشد.

سنگاپور

کشوری کوچک در نواحی جنوب شرق آسیا وجود دارد که بسیار یکتا است. این کشور پیشرفتی بسیار را تجربه کرده است .و مهم تر اینکه این کشور ، در واقع فقط یک شهر بزرگ است. ما در مورد کشور سنگاپور صحبت می کنیم . کشوری که بسیار ثروتمند است و مورد توجه گردشگران دنیاست. سالانه گردشگران ایرانی بسیاری هم به سنگاپور سفر می کنند.

جغرافیای کشور سنگاپور

سنگاپور در منطقه جنوبی شبه جزیره مالایا قرار دارد. از لحاظ جغرافیایی ، در قسمت شمالی خط استوا واقع شده است. وسعت این سرزمین هفتصد و بیست و هشت کیلومتر مربع است.پایتخت سنگاپور ، شهر سنگاپور است. همسایگان سنگاپور عبارتند از ؛

در قسمت شمالی ، با مالزی همسایه است.

در قسمت جنوبی با اندونزی همسایه است.

شهرت این شهر ، به دلیل پیشرفت چشمگیر و ساختمانهای مرتفع آن است. تا جایی که لقب نیویورک آسیا را به این شهر اطلاق می کنند. سنگاپور نه تنها در معماری و پیشرفت شهری شهرت دارد. بلکه از لحاظ کم بودن فساد اداری ، اهمیت گردشگری و مدرن بودن مشهور است.

تور مالزی سنگاپور

فرهنگ مردمان کشور سنگاپور

از آنجایی که سنگاپور ، مهاجران بسیاری را در قدیم پذیرفته است. فرهنگهای مختلفی هم در این کشور جریان دارند. هر ملیتی که به این سرزمین آمده است، فرهنگ خود را هم اجرا کرده است. به ویژه وقتی پای مذهب پیش می آید، هر مذهبی آیین خود را بجا می آورد. نکته ای که در مورد سنگاپور باید اعتراف کرد. این است که علیرغم وجود فرهنگهای مختلف ، مردمانش در کنار یکدیگر به صلح زندگی می کنند. در عین حالی که مناسک خود را به جا می آورند، به آیین هم احترام می گذارند. تضادی که وجود دارد ، مدرن بودن کشور در کنار احترام به مذاهب است. رسوم سنتی به کیفیت قبل ، به جا آورد می شود. اما شهر نماد مدرنیته در آسیا است.

تور مالزی سنگاپور

سازه ها و ساختمان های سنگاپور

ساختمان های سنگاپور ، نماد فرهنگهای موثر بر این کشور است. هنوز هم در برخی محله ها ، ساختمان هایی می بینید که متعلق به زمان استعمار است. ساختمانهایی به سبک بریتانیایی . محله چینی ها یکی دیگر از این نمادهاست. همین طور خیابان عرب …

فرهنگ جمع گرایی مردمان سنگاپور

اعتقادی که مردمان سنگاپور دارند ، احترام به جمع است . آنها اصولا از فردگرایی دوری می کنند. علاقه مند به شرکت در جمع های خانوادگی هستند. کانون خانواده در مناسبات مردم ، جایگاه والایی دارد. احترام به والدین و بزرگتر ها همیشه به جا آورده می شود. وفاداری بسیار مورد تایید است. کل اقوام و دوستان خانوادگی در قالب کلی « خانواده » نام برده می شود.

داشتن آبرو و حفظ آن برای مردمان سنگاپوری ، بسیار حائز اهمیت است. شاید اصلا دلیل اینکه فساد اداری کمی دارند ، همین مسئله باشد. ترس از ریختن آبرو و شان در جامعه. اگر چه در عقاید مردم ، همگی با هم برابر هستند و همه مساوی اند. اما در مناسباتشان که دقت می کنیم ، بزرگترها همیشه در اولویت هستند. افراد میانسال و مسن ، احترام و اولویت بالاتری دارند. همه اینها برگرفته از تعلیمات کنفوسیوس است. حقوق دریافتی میانسالان در قیاس با جوانترها بالاتر است.

تور مالزی سنگاپور

آب و هوای کشور سنگاپور

سنگاپور همانطور که گفتیم در قسمت شمالی خط استوا واقع شده است. سرزمینی مرتفع نیست . در واقع بلندترین قسمت این کشور 166 متر ارتفاع دارد. آب و هوای کشور سنگاپور ، گرمسیری است. در طول سال ، غالبا آب و هوای گرم ، حاکم است. آنچنان تلورانس دمایی را در طول تجربه نمی کند.

خنک ترین و گرم ترین ماه های سنگاپور

اما بین ماه های دسامبر تا ژانویه هوا کمی گرمای کمتری دارد. ( بین آذر ماه تا دی ماه ) . بین ماه های آوریل تا ماه می ، گرم ترین ماه های سال را تجربه می کنند. ( بین ماه های خرداد تا تیر ماه ). بارندگی در طول سال همیشه هست . بنابراین انتظار فصول بدون باران را نباید داشته باشید. به طور متوسط ، سالانه 2340 میلیمتر باران بر این کشور می باید. ماه هایی مثل دسامبر ( آذر و دی ماه ) بیشتر ریزش باران اتفاق می افتد. برای همین است که گاهی خنک ترین روزها را در این ماه می توانید تجربه کنید. خنک ترین دمای ثبت شده 19 درجه سانتی گراد بوده است.

تور مالزی سنگاپور

بادهای موسمی کشور سنگاپور

سنگاپور در طول سال در معرض دو جبهه از بادهای موسمی قرار دارد. بادهای موسمی شمال شرقی باعث باران می شوند. این باران ها سنگین اما کوتاه مدت می بارند. بادهای موسمی جنوب غربی ، باعث ریزش باران نمی شوند. تنها باعث بالا رفتن دما می شوند . زمان وزش این بادهای موسمی ، از خرداد ماه تا شهریور ماه است . ( بین ماه های جون تا سپتامبر )

تور مالزی سنگاپور