post

سواحل سیاه رنگ

سواحل سیاه رنگ برای اکثر ما مغایر با تصویر ذهنی است. همیشه در ذهن ما، سواحل بایستی شن های سفید رنگ و آسمانی آفتابی و روشن داشته باشند. به هر حال گاهی اوقات طبیعت متفاوت با پارادایم های ذهنی ما است. می خواهیم به طور مختصر با برخی از این سواحل آشنا شویم . شاید دانستن این موضوع در انتخاب مقصد بعدی سفر شما تاثیر داشته باشد. با آژانس پلیکان پرواز آسیا همراه باشید.

مشاهده تورهای جنوب شرق آسیا

تعدادی از سواحل سیاه رنگ دنیا :

به صورت فهرست وار سواحل سیاه رنگ جهان را با هم مرور می کنیم . آنها عبارتند از :

  • ساحل پونالو ، هاوایی

  • ساحل سنتورینی ، یونان

  • ساحل ویک ، ایسلند

  • ساحل موریوای ، نیوزلند

  • ساحل تنریف ، جزایر قناری

  • ساحل لووینا ،بالی اندونزی

  • ساحل مارتینیک ، مستعمره فرانسه در کارائیب

  • ساحل کاهویتا ، کاستاریکا

  • تاهیتی ، مستعرمه فرانسه در منطقه پولینزی فرانسه

  • سواحل سنت لوسیا ، در حوزه کارائیب

  • ساحل جیجو ، کره جنوبی

  • ساحل شلتر کاو ، کالیفرنیا

ساحل پونالو – هاوایی

 نام دیگر ساحل پونالو “ساحلی با شن های سیاه ” است. این ساحل یکی از معروفترین سواحل ها شنی سیاه می باشد . ساحل پونالو از شن ریزه های بازالتی درست شده است . آنها به همراهی مذاب ها به آب های اقیانوسی وارد می شوند. پس از سرد شدن با حرکت موج ها دوباره به ساحل باز می گردند. جذابیتی که این شن و ماسه سیاه ایجاد کرده ، در نوع خودش بی نظیر است.  همین باعث شده که زیستگاه موجودات بسیاری از جمله لاک پشت سبز دریایی باشد.

زیبایی ساحل پولانو هاوایی در سواحل سیاه رنگ

ساحل سنتورینی یونان

همه ما نام سنتورینی را بارها شنیده ایم. موقعیت خاص جغرافیایی سنتورینی باعث شده که سواحل رنگارنگی داشته باشد. در واقع سنتورینی حدود ۱۶ سده پیش ،یک آتشفشان فعال بوده است. حاثه ای هم چون آتشفشان پمپی در اینجا روی داده که باعث شده سنتورینی کنونی به وجود بیاید. دریای این ساحل دارای آبی گرم و ساحل سیاه رنگیش هم ، شنهایی داغ دارد. ‏‏ ‏‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏‏

ساحل شنی سیاه سانتورینی در سواحل سیاه رنگ

ساحل ویک ایسلند

در جنوبی ترین منطقه کشور ایسلند ، جزیره ای به نام ویک وجود دارد. جایی که انتظار وجود سواحل با شن هایی سیاه به ذهن کسی نمی رسد. این ساحل سیاه رنگ حاصل فوران آتشفشانی بوده است. آخرین باری که قله کاتلا فوران کرد، ۱۹۱۹ بوده است. البته قرار نیست در این ساحل شما شنا کنید . مگر اینکه به آب و هوای سرد و برفی بی اعتنا باشید.

ساحل vik ایسلند از جمله سواحل سیاه رنگ دنیا

‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏ساحل موریوای نیوزلند

در آکلند نیوزلند ، ساحل موریوای هم شنهای سیاه رنگ دارد. آهن هایی که حاصل فعالیت آتشفشانی بوده ، در میان خاک ساحل وجود دارد. همین باعث شده که ساحل موریوای هم از جمله سواحل سیاه رنگ دنیا باشد. قدمت فعالیت آتشفشانی قله موجود در ساحل ، به ۱۷ میلیون سال پیش باز می گردد. به هر حال این ساحل برای گردشگران بسیاری شناخته شده است. سالانه گردشگران بسیاری برای فعالیت های زیر به این ساحل جالب سفر می کنند ؛

  • پاراگلایدینگ
  • اسب سواری
  • دوچرخه سواری
  • کوهنوردی
  • و حتی دوچرخه سواری در کوهستان

‏ ‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ساحل muriwai به عنوان یکی از مقاصد سواحل سیاه رنگ دنیا ‏‏‏‏ ‏

تنریف – جزایر قناری

شمال غربی قاره آفریقا ، جایی است که جزیره قناری دامن گسترانیده است. این منطقه سابقه آتشفشانی داشته و خاک و ساحل آن متاثر از همان بوده است. پهنای عظیمی از جزیره را سنگ های بازالتی تشکیل می دهند. در میان تمامی خطوط ساحلی ، ساحل ال بولولو ، ساحلی با شن های سیاه است.

‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ساحل tenerife جزایر قناری یکی از سواحل سیاه رنگ دنیاست

ساحل لووینا بالی

بالی برای همه ایرانی ها شناخته شده است. در مناطق جنوبی جزیره خدایان ، سواحل شنی سفید زیبا وجود دارد. از جمله نوسادوا و جیمباران برای کسب آرامش و سفرهای ماه عسلی بسیار مناسب است. اما در مناطق شمالی ، جایی است که از جمله سواحل سیاه رنگ دنیا محسوب می شود. ساحل لاوینا مشهورترین این سواحل است. ساحلی بی نهایت آرام و ساکت ، برای علاقه مندان به ریلکسیشن و ورزشهای آبی. هنگامی که آفتاب از پشت دریاها سربر می آورد ، دلفین ها از درون اقیانوس بیرون پریده و بهترین مناظر را پدید می آورند.

 ویزای اندونزی

‏‏ ‏‏ ‏‏‏ساحل لوینا از سواحل سیاه رنگ دنیا

ساحل مارتینیک دریای کارائیب

در میان دریای کارائیب ، جزیره ای مستعمره و کوچک وجود دارد. یکی از مقاصد سواحل سیاه رنگ دنیا در همانجا قرار دارد. این جزیره مارتینیک نامیده می شود. گردشگرانی که علاقه مند به غواصی و تفریحات آبی هستند حتما به آنجا سفر می کنند. در جنوب این جزیره ، ساحل آنس نواق وجود دارد که چشم نواز ترین سواحل سیاه رنگ جهان را در آغوش گرفته است.

‏ ‏ ‏‏‏ساحل مارتینیک کارائیب از سواحل سیاه رنگ

ساحل کاهویتا کاستاریکا

یکی از سواحل کشور زیبای کاستاریکا ، جایی است که دارای شن و ماسه سیاه رنگ است. ساحل شهر کوچک کاهویتا ، باز هم به دلیل فعالیت های آتشفشانی ، دارای شن و ماسه سیارهنگ است. این شهر زیبا در منطقه ای گرمسیری واقع شده که جنگلی همیشه سرسبز دارد. از آذر ماه تا فروردین ماه ، بهترین مقصد برای گردشگران است. چرا که قایقرانی و غواصی فوق العاده د راین ماه ها می چسبد .

ساحل کاهویتا در کارائیب یکی از زیباترین سواحل سیاه رنگ دنیا

تورهای متنوع دور آسیا

تاهیتی پولینزی فرانسه

در میان سواحل سیاه رنگ دنیا ، تاهیتی نامی است که بیشتر به چشم می آید. تپه های رنگی رنگی این جزیره ، زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده است. این تپه ها نیز از بقایای فعالیت های آتشفشانی پدیدار شده اند. صخره های مرجانی زیبا در کنار این تپه ها وجود دارند. به همین دلیل است که تاهیتی یکی از بهترین مقاصد غواصی و تفریحات آبی دنیاست . از این رو سالانه گردشگران بسیاری را به خود فرا می خواند . خاطرتان باشد که تاهیتی پولینزی فرانسه را در لیست خود حتما قرار دهید .

ساحل تاهیتی یکی از سواحل سیاه رنگ زیبای جهان

سنت لوسیا – حوزه کارائیب

بالاتر در این مقاله در مورد حوزه کارائیب صحبت کردیم . باز هم از زیبایی سواحل سیاه رنگ در حوزه کارائیب سخن به میان می آید. اگر چه در ذهن ما ، سواحل طولانی با شنهای سفید متصور شده است. اما یکی از زیباترین جزایر گرمسیری دنیا که از سواحل سیاه رنگ معروف دنیاست، همینجاست. بهترین ساحل سنت لوسیا حوزه کارائیب که شن های تیره رنگ دارد ، « آنس چاستانت » نام دارد. آنس چاستانت ، چون جواهری در میان سواحل این جزیره می درخشد. کوه های مرتفع سنت لوسیا ، زیبایی سواحل را دو چندان نموده است.

ساحل شنی سیاه در سواحل سیاه رنگ

 

مشاهده تورهای ویتنام

جیجو – کره جنوبی

جیجو یا ججو ، در سریال های کره ای بسیار نام برده می شود. جایی برای ماه عسل کره ای ها و مردمان دنیا . کوه هالا ، دلیل سیاه بودن این ساحل به عنوانی یکی از سواحل سیاه رنگ دنیاست. آتشفشان کوه هالا ، مواد مذابی را به سمت ساحل روانه نموده . و همان ها تبدیل به این شن های خوشرنگ شده اند. مردمان آن منطقه اعتقاد دارند که این شن و ماسه ها دارای خاصیت دارویی هستند. همین باعث شده که سواحل سامیانگ پرطرفدار باشد.

‏‏ ‏‏‏‏جیجو یکی از شناخته شده ترین سواحل سیاه رنگ دنیا

شلتر کاو –  کالیفرنیا

ساحل آرام و دورافتاده شلتر کاو ، یکی از نمونه های عجیب سواحل سیاه رنگ دنیا است. جایی که برای عموم مردم ناشناخته مانده است . اما دلیل نمی شود که در این مقاله نامی از آن نبریم. دسترسی به ساحل شلتر کاو کالیفرنیا ، به راحتی صورت نمی گیرد. راه های رسیدن به سواحل سیاه رنگ شلتر کاو ، قایق ، هواپیما و یا کوهنوردی است. پارکی ملی به وسعت ۳٫۵ مایل نیز در همان منطقه وجود دارد. سرتاسر این پارک ملی را شن های سیاه فرا گرفته است. در کنار این پارک زیبا ، ساحل سنگ های مرجانی زیبایی واقع شده است. گردشگرانی که به دنبال کسب آرامش هستند ، به این منطقه سفر می کنند. از آنجایی که دسترسی به آن ، زیاد آسان نیست. گردشگران کمتری به آن سفر می کنند.

ساحل شن سیاه شلتر کاو یکی از سواحل سیاه رنگ دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *