post

حیوانات فیلیپین

در مقاله پیش ، در مورد بعضی از حیوانات فیلیپین برایتان نوشتیم. همان طور که در لیست دیدید ، سه نوع از حیوانات باقی ماندند . در این مقاله مابقی آنها را با هم مرور خواهیم کرد. در هر سفری ، دانستن در مورد حیوانات آن سرزمین ، هیجان خاصی دارد. اما قطعا دیدن آنها لطف و هیجان بسیار بیشتری دارد. به هر حال ، امیدواریم در تور فیلیپین ، دیدن حیوانات خاص آنها برایتان فراهم شود. آژانس پلیکان پرواز آسیا ، به عنوان مجری مستقیم تورهای جنوب شرق آسیا در کنار شماست.

فعالیتهای آژانس پلیکان پرواز آسیا ، علاوه بر تورهای جنوب شرق آسیا ، تورهای دور آسیا و تورهای تخصصی است. به جز آن ، ویزای اندونزی و  ویزای فیلیپین را از ما بخواهید.

لاک پشت جنگلی فیلیپین

نام دیگر این لاک پشت ، Siebenrockiella Leytensis  است. این لاک پشت  ، نوعی لاک پشت آب های شیرین است. در واقع لاک پشت جنگلی فیلیپینی ، بومی همین منطقه است. نام های دیگر لاک پشت جنگلی فیلیپین ، لاک پشت حوضچه ای فیلیپینی و لاک پشت حوضچه ای LEYTE است. نام آخر به اشتباه به این منطقه اشاره می نماید. در واقع ، لاک پشت متعلق به منطقه پالاوان کشور فیلیپین است.

زیبایی لاک پشت فیلیپینی در بررسی حیوانات فیلیپین

تور ترکیبی فیلیپین ، ۲ شب مانیل – ۵ شب پالاوان 

تاریخ کشف و رده بندی لاک پشت جنگلی فیلیپین 

شکل خاص لاک های آنها ، به اصطلاح جینکو شکل است. رده سفید و زرد آنها تا پشت گردنشان ، مشخصه شان است. اولین سابقه تشریح و توصیف این لاک پشت ها به سال ۱۹۲۰ باز می گردد. حشره شناس آمریکایی به نام ادوارد هریسون تیلور ، آن را توصیف نمود . تا سال ۱۹۸۸ ، گمان می شد که آنها منقرض شده اند. نمونه یافت شده به گمان اینکه خریداری شده است و به آن منطقه آمده است بررسی شد. از آنجایی که در منطقه LEYTE جنوبی دیگر نمونه ای پیدا نشد. گمان شد که این گونه منقرض شده است.

اما در سال ۲۰۰۱ نمونه های زنده آنها در پالاوان یافت شد. نهایتا ، نتیجه گرفته شد که یافته های دانشمندان قبلی ، کمی با بی دقتی همراه بوده است. بنابراین ، نتیجه منتشر شده آن شد که این گونه ، فقط بومی پالاوان است. انصافا لاک پشت جنگلی فیلیپین یکی از نمونه های نادر حیوانات فیلیپین است.

زندگی لاک پشت های جنگلی فیلیپین

با توجه به اینکه ، این لاک پشت ها جدیدا یافت شده اند. مطالعات صورت گرفته در مورد زندگی آنها هنوز هم کامل نشده است. اما زندگی طولانی آنها و بلوغ دیر رس از مشخصات آنهاست. نمونه هایی که از قاچاقچی ها به دست آمد ، به منطقه ای حفاظت شده منتقل شد. برای آنها زیستگاهی مشابه با محل زندگیشان ساخته شد. اما از آنجایی که بسیار خجالتی هستند ، خیلی طول کشید تا از میان سنگ ها و از زیر آب بیرون بیایند.

غذای مورد علاقه آنها ، سخت پوستان ، ماهی ها و گیاهان آبزی است. از جمله غذاهای مورد علاقه شان ، به انجیر هم می شود اشاره نمود. فعالیت آنها ، صبح های زود هنگام و عصرگاهان است.

متاسفانه این گروه در دسته های گروه های در معرض خطر انقراض دسته بندی شده اند.

نمایی کامل از لاک پشت جنگلی فیلیپین در حیوانات فیلیپین

کروکودیل فیلیپینی 

کروکودیل فیلیپین که به نام های زیر نیز خوانده می شود ؛

کروکودیل میندورو

کروکودیل آبهای شیرین

بوکاروت

یکی از حیوانات فیلیپین است که بومی همین منطقه می باشد. لازم است بدانید که در فیلیپین ، دو گونه کروکودیل زندگی می کنند. کروکودیلی که در آبهای شور زندگی می کند ، به لحاظ جثه بزرگ تر است. این حیوان ، بومی همین کشور است. متاسفانه در سال ۲۰۰۸ به دلیل ماهیگیری غیراصولی ، تعداد آنها رو به کاستی گذاشت . تا حدی که مورد حمایت انجمن های حامی محیط زیست قرار گرفت. ازجمله فعالیت هایی که برای حفظ آنها انجام پذیرفت آن است که ، شکار آنها به طور کلی غیرقانونی اعلام شد. مجازات هایی برای شکارچیان متخلف در نظر گرفته شده است.

مشاهده تورهای ویتنام 

مشخصات کروکودیل فیلیپینی

اندام این کروکودیل ، نسبتا کوچک است . آنها همان طور که گفتیم ، کروکودیل های آب شیرین هستند. پوزه آنها نسبتا پهن است و صفحات استخوانی ضخیمی در پشت خود دارند. درازای آنها حداکثر به سه متر می رسد . هرچند ، به طور متوسط یک متر و نیم هستند. وزن آنها به طور معمول به ۱۵ کیلوگرم می رسد. رنگ آنها قهوه ای طلایی است و به مرور با بالغ شدن ، تیره تر می شود. گونه های ماده کمی کوچک تر از گونه های نر هستند.

نکته جالبی که وجود دارد آن است که حضور آنها در طبیعت باعث تعادل است . هنگامی که گونه ای از ماهی ها بسیار بیشتر شوند ، آنها با شکار بیشتر ماهی ها ، تعداد آنها را کنترل می کنند . فضولات آنها برای ماهی ها مفید است.

کروکودیل فیلیپینی از مجموعه حیوانات فیلیپین

عقاب فیلیپینی

حیوان آخری که در این مقاله در موردش خواهیم خواند ، عقاب فیلیپینی است. پرنده ای با شکوه و زیبا و قابل افتخار . این پرنده با شکوه نمونه ای بی نظیر از حیوانات فیلیپین است.  نام های دیگر این پرنده زیبا عبارتند از :

عقاب میمون خوار

عقاب بزرگ فیلیپین

متاسفانه گونه ای در معرض خطر و بی اندازه زیباست. آنها بومی جنگل های فیلیپین هستند. پرهای آنها به رنگ قهوه ای و سفید رنگ است. تاجی دارد که کرک دار و خاص. طول آنها به حدود یک متر می رسد و وزن آنها حداکثر به ۸ کیلوگرم می رسد. این پرنده ، به لحاظ زیبایی فوق العاده اش ، حیوان ملی کشور فیلیپین نامیده شده است. از آنجایی که متاسفانه تجاوز به محیط زندگی وشکار آنها منجر به در معرض خطر قرار گرفتن آنها شد. مجازات سنگین تا ۱۲ سال حبس برای شکارچیان در نظرگرفته شده است.

محل زندگانی عقاب فیلیپینی 

آنها بیشتر در چهار جزیره خاص یافت می شوند.

  • لوزون
  • سامار
  • لیته
  • میندانائو
  • آنها بیشتر در مناطق شیب دار زندگی می کنند. ارتفاعی که آنها بیشتر تمایل به زندگی دارند از دشت های پست تا ارتفاع ۱۸۰۰ متری است. از آنجایی که شکارچی قوی دیگری حضور ندارد، آنها بهترین شکارچی مناطق جنگلی و کوهستانی فیلیپین هستند. سن آنها حداکثر به ۶۰ سال می رسد. برای نمونه عقابی که به باغ وحش رم فرستاده شد تا ۴۱ سالگی عمر کرد. عقاب دیگری در فیلیپین که در اسارت زندگی کرد به سن ۴۶ سالگی هم رسید.
  • غذای عقاب فیلیپینی 

  • غذای آنها حیواناتی است که در طبیعت تعداد بیشتری دارند. نام آنها همان طور که اشاره شد عقاب میمون خوار فیلیپینی است. اما رژیم غذایی آنها از میمون ها نیست . احتمالا در بررسی نمونه های اولیه ، باقی مانده میمون در معده این پرندگان باعث نام گذاری آنها شده است.
  • زیبایی و جلال عقاب فیلیپینی از نمونه حیوانات فیلیپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *