post

جاذبه های گردشگری اولوواتو

جاذبه های گردشگری اولوواتو بسیارند . اولوواتو ( به زبان انگلیسی uluwatu  ) از زیباترین نواحی بالی است. زیبایی آن باعث شده است تا گردشگران در سرتاسر دنیا، به آنجا حتما سر بزنند. با آژانس پلیکان پرواز آسیا ، آژانس تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا همراه شوید.

معبد اولواتو

پربازدید ترین معبد جزیره بالی ، معبد اولوواتو است. به زبان محلی این معبد را pura luhur uluwatu می گویند. هم چنین به آن tanah lot هم می  گویند. معنای آن صخره ای شکل است . معنای دیگر آن زمین در دریا است. انصافا اسم با مسمایی است. چرا که معبد در لبه جنوبغربی واقع شده است. روی صخره های آهکی که در میان جنگل واقع شده است.

تور بالی 

رقص kecak

عصرگاه که هیاهوی میمون ها می خوابد ، خورشید شروع به غروب می کند. یکی از رسوم و سنتی مردم ، رقص محلی kecak است. رقص پر از رنگ و نور و صدا ، که نامش برگرفته از صدایی است که رقصندگان ایجاد میکنند.

پارک GWK

نام کامل این پارک در واقع garuda wisnu kencana است. این پارک در برجسته ترین ناحیه جیمباران واقع شده است. پارک GWK روی تپه ها واقع شده است. جایی که تندیسهایی از ویشنو ، خداوندگار هندویان و عقاب در آن نصب شده اند . عقاب در واقع محافظ افسانه ای ویشنو است. بلندای این مجسمه ۱۲۱ متر است و بر روی پایه ای به بلندای ۴۶ متر واقع شده است. بلندی آن باعث شده که این مجسمه بلندترین مجسمه در منطقه جنوب شرق باشد. همین مجسمه به تنهایی از جاذبه های گردشگری اولوواتو محسوب می شود. در واقع سمبل اولوواتو است. 

 ویزای بالی 

جزئیات پارک GWK

این پارک در محیطی به وسعت ۶۰ هکتار واقع شده است. فروشگاه های بسیار خوبی برای خرید سوغاتی دارد. در رستوران هایش غذاهای محلی و بین المللی سرو می گردد. همچنین قسمتی برای تماشای انیمیشنی درباره دیو افسانه ای garuda وجود دارد. نمایشگاه و رویدادهای بسیاری در آنجا برپا می گردد. این مجموعه روزانه از ساعت ۸ تا ۲۱ برای بازدیدکنندگان برقرار است.

رقص آتشین kecak

دربالا کمی اشاره کردیم . اما مشروح آن ، رقصی تسخیرکننده است که شهرتی بین المللی دارد. رقص آتش سمبلی از مناجات میمون است. درا این رقص حماسه رامایا به لطافت هر چه تمام تر روایت می شود. ارتش میمون ها که در کنار رامایا جنگیدند و دشمنانشان که راما ، سیتا و راوانای پلید هستند به تصویر می کشد.

محل برگزاری رقص آتشین kecak

رقص آتشین kecak در نزدیکی معبد اولوواتو در آمفی تئاتر برگزار می شود. در منطقه ای که رو به ناحیه ای است که آفتاب غروب می کند. این رقص هر روز از ساعت شش  و نیم عصر تا نه و نیم شب برگزار می شود.

نکته ای که جا ماند است اینست که ارکستری این نمایش را همراهی نمی کند. همسرایان هنگام اجرا ، نوایی شبیه به “keh – chuck” در می آورند . همین آوا باعث شد که نام این رقص kecak باشد.

منطقه ساحلی padang padang

بهشتی برای موج سواران در ساحل پادانگ پادانگ وجود دارد. خلوت بودن ساحل و برجستگی های زیبایش ، مقصد موج سواران است. تا کوتا سه ربع ساعت فاصله زمانی دارد. برای رسیدن به ساحل باید از پلکان گذشت . معبدی در منطقه برخورد موج و ساحل وجود دارد . در این معبد میمون های دم دراز زندگی می کنند.

آرامش ساحل و آفتاب دست و دلبازش ، بهترین جا برای آفتاب گرفتن گردشگران است. به جز آن ، فروشگاه ها و دکه هایی هم برای نوشیدنی و خوراکی وجود دارد. برای علاقه مندان ، تخته های موج سواری برای کرایه وجود دارد.

منطقه ساحلی suluban

این ساحل ، نام دیگری هم دارد. ساحل نقطه آبی . منطقه مناسبی برای موج سواری است. منطقه ای شنی و باریک است که مسیر رفت و آمد به آن از طریق پلکان است. با طی کردن پلکان به ابتدای ناحیه سنگی ساحلی دست پیدا می کنیم. معنی نام ساحل به زبان بالیزینی ، « خم شدن زیر » است. حرکتی که هنگام رسیدن به منطقه در واقع انجام میدهیم. این منطقه از بهترین مناطق موج سواری است. هنگام استراحت از اسنک و آبجوی خنکی که سرو می شود لذت تمام ببرید. جاذبه های گردشگری اولوواتو کم نیستند. به مقاله بعدی مراجعه کنید.

غروب تماشایی این ساحل را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تور بالی

جاذبه های گردشگری اولوواتو ( قسمت ۱ )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *