تور کوش آداسی زمینی

5 شب و 6 روز - قیمت از: 1090000 تومان
نام هتل درجه خدمات ۲ تخته (هر نفر) ۱ تخته (هر نفر) کودک با تخت کودک بدون تخت توضيحات






خدمات تور

اتوبوس 44 نفره توریستی و وی آی پی

بلیط رفت و برگشت اتوبوس ، 5 روز اقامت هتل ، لیدر فارسی زبان از ابتدا تا انتهای تور ، بیمه مسافرتی

توضیحات

در صورت آگاهی از نام هتلها و تاریخ حرکت تورها با کانترهای مربوطه در شرکت هواپبمایی پلیکان پرواز تماس حاصل نمایید .

تلفن : ۰۲۱۸۸۱۷۱۰۶۱

شما می توانید این تور را از طریق تلگرام به سایر دوستان خود معرفی کنید

ارسال به دوستان

دانلود این پکیج

دانلود

تور کوش ‌آداسی زمینی منطقه بندرگاهی و ساحلی در شهر آیدین ترکیه میباشد که طی چندین سال گذشته مدنظر خیلی از توریست های کشورمان واقع شده است. این شهر جذابیت‌ بالایی دارد که می‌تواند آن را به کشور بعدی سفرتان مبدل کند. در پایین با پلیکان پرواز همراه باشید.

تور کوش‌آداسی زمینی یکی از پرطرفدار ترین شهرهای بندری قسمت مدیترانه‌ای ترکیه میباشد پس بیشتر مواردی که در این شهر خواهید دید به خورشید، دریا و تعطیلی های سرگرم کننده ختم می‌شود.

تور کوش آداسی زمینی به علت خرید های کم هزینه و سرگرم کننده بودنش معروف است. در چند دهه‌ پیش این شهر به مقصدی جذاب در بین کل مردم دنیا به ویژه اروپایی‌ها تبدیل شده که قسمت زیادی از آن به لطف توسعه‌ زیرساخت‌های توریستی بوده است.

خوشبختانه گسترش هتل‌ها در حوالی شهر و ساحل آن به خوبی صورت پذیرفته است. با تمام این موارد تور کوش‌آداسی زمینی فقط محدود به مناطق شنی نمی‌شود.

کوش آداسی ، قدمتی نسبتا غنی دارد که امروزه می‌توان اثرهای به جامانده از دوران کهن را در بعضی نقطه های آن مشاهده کرد. همه‌ این موارد را در کنار موهبت های طبیعی و منطقه های توسعه‌ یافته‌ی شهری قرار دهید تا به ارزش این مقصد جذاب بیشتر پی ببرید.

اطلاعات فوری تور کوش آداسی زمینی

تفاوت ساعت با تهران: ۱:۳۰-

گویش اصلی: ترکی

واحد ارز: لیر ترکیه

مدل برق شهری: ۲۲۰ ولت/۵۰ هرتز دوشاخه نوع  C، F

پیش شماره کشور: ۹۰+

پیش شماره شهر: ۲۵۶

شماره اضطراری: ۱۱۲

درگاه رسمی http://www.kusadasi.bel.tr/

 

آب و هوا

سواحل دریای اژه و مدیترانه هر ۲ آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای با زمستان‌های معمولی و تابستان‌های داغ دارند. در طی تابستان (جولای و آگوست) متوسط دمای هوا اکثرا تا بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. بارش باران در فصل تابستان بعید به نظر می‌رسد ولی در طی زمستان می‌توان انتظار باران های مکرر را داشت. اگرچه آیدین مرکز استان آیدین در حوالی کوش آداسی واقع شده است، ولی آب و هوای این شهر به ازمیر تشابه بیشتری دارد.

مخارج  رایج در تور کوش آداسی زمینی

خوابگاه

با دادن مبلغی حدود ۴۵ تا ۷۰ لیر(۴۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ تومان) می‌توانیددر اتاقی ۲ نفره برای یک شب در تور کوش آداسی سکونت داشته باشید.

هتل های تور کوش آداسی زمینی

متوسط نرخ انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره در تور کوش آداسی به شکل زیر است:

۱ * ۹۹ تا ۱۱۹ لیر ۱۰۵ تا ۱۲۵ هزار تومان

۲ * ۱۵۵ تا ۲۷۵ لیر ۱۶۳ تا ۲۸۹ هزار تومان

۳ * ۱۱۵ تا ۳۱۹ لیر ۱۱۹ تا ۳۲۵ هزار تومان

۴ * ۱۵۵ تا ۵۳۵ لیر ۱۶۵ تا ۵۵۵ هزار تومان

۵ * ۳۴۳ تا ۸۴۹ لیر ۳۶۵ تا ۸۹۵ هزار تومان

مواد غذایی در تور کوش آداسی زمینی

مخارج صبحانه مقرون به صرفه: ۱۲ لیر ۱۵ هزار تومان

مخارج ناهار مقرون به صرفه: ۱۷ لیر  ۱۹ هزار تومان در رستوران‌های کم هزینه

مخارج شام ۲ نفره مقرون به صرفه: ۵۵ لیر  ۵۸ هزار تومان رستوران‌های لول متوسط

مک دونالد: ۱۸ لیر ۱۶۵۰۰ تومان

آب معدنی کوچک: ۰.۸۵ لیر۱۰۰۰ تومان

آب معدنی ۱.۵ لیتری: ۱,۵ لیر۱۵۰۰ تومان

اگر بخواهید که خودتان آشپزی نمایید با توجه به این که کدامیک از مدلهای غذای آسیایی یا غربی را دوست دارید ، می‌توانید مواد غذایی لازم یک هفته‌تان را با دادن به ترتیب نزدیک ۱۰۰ و ۱۴۰ لیر( ۱۰۵ تا ۱۳۹ هزار تومان) ترکیه تهیه کنید.

بخاطر داشته باشید حساب کردن نرخ ها بر پایه مقدار کالری استاندارد و مواد غذایی لازم یک انسان سالم تنظیم گردیده که عواملی مانند نان تازه، پنیر محلی ، گوشت قرمز ، تخم مرغ، شیر (مدل غربی)، سینه‌ مرغ , برنج سفید, سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری لازم دارید، باید پول بیشتری بپردازید.

نقل و انتقال در تور کوش آداسی زمینی

تیکت ۱ سفره اتوبوس۳ لیر حدود ۲۵۰۰ تومان

نرخ معمولی تاکسی ۵ لیر حدود ۴۵۰۰ تومان

نرخ هر ۱ کیلومتر مسافت با تاکسی ۴ لیر۴۰۰۰ تومان

نرخ عادی ۱ ساعت ایست تاکسی ۲۸  لیر۳۰ هزار تومان

در زمان مشخصی از تاکسی استفاده نکنید

تاکسی‌مترها بین ساعت های ۱ ظهر تا ۷ عصر به شکل ۲ برابر پول را حساب می‌کند. به هیچ عنوان در طی این ساعت ها از تاکسی استفاده نکنید.

از جمعه بازار دیدن کنید

جمعه بازار شهر کوش‌آداسی مکانی است که می‌توانید میوه‌ ها و سبزیحات تازه و مواد غذایی دیگر را با نرخ بسیار پایینی خریداری نمایید. نکته‌ اساسی اینکه این نرخ ها در طی صبح زیاد هستند و در زمان نزدیک شدن به ساعت های انتهایی روز خیلی کم میشود.

جذابیت های تور کوش آداسی زمینی

جزیره کبوتر (Güvercin Ada)

جزیره کبوتر از بندر کوش‌آداسی زمینی  نزدیک ۳۸۰ متر مسافت دارد. در این جزیره می‌توان باقی مانده‌های یک دژ نظامی سده ۱۳ بیزانس را مشاهده کرد این دژ بعدها به آشیانه دزدان دریایی مبدل شد.

دیواره‌های این دژ که شبیه حصار تمام جزیره به نظر می‌رسد بعدها در قرن ۱۹ میلادی به آن افزوده شد. اگر درپی فضایی برای قدم زدن کنار دریا هستید، این منطقه در تور کوش آداسی برای این کار بسیار خوب است. خوشبختانه برای برطرف کردن خستگی هم یک کافه در جزیره کبوتر یافت می‌شود. برای یک غروب خورشید می‌توانید روی این منطقه حساب باز کنید.

منطقه بندرگاه

می‌توانید اغلب مسافرانی را که از تور کوش‌آداسی زمینی بازدید می‌کنند در منطقه بندرگاه یافت کنید. کاروانسرایی در این منطقه وجود دارد که زمان ساخت آن به سال ۱۶۱۹ میلادی باز می‌گردد.

این منطقه در دهه ۷۰ میلادی مرمت شد و امروزه به عنوان هتل باشگاهی کاروانسرا از آن استفاده می‌شود. دقیقا در جنوب غربی بندرگاه هنوز هم می‌توان خانه‌های شاهزاده الواری قرن ۱۹ را که مدل معماری بومی منطقه است دیدن کرد.

در ضمن منطقه بندرگاه بازاری دارد که می شود اقسام سوغات ترکی را در آن یافت. این بازار مقابل بارانداز بندر قرار دارد.

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

ساحل بانوان یا لیدیز در ۲ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی زمینی قرار دارد و یکی از دوست داشتنی ترین ساحل شنی تور کوش آداسی به حساب می آید. خوشبختانه تفریح های متعددی برای سرگرم شدن در این ساحل وجود دارد.

از تفریحات آبی و نوش جان کردن نوشیدنی‌های لذیذ در کافه ‌ها گرفته تا اجاره یک چتر و لمیدن روی شن‌های ساحل همه و همه برای فیض بردن مسافران امکانپذیر است. در طی تابستان می‌توان تعداد زیادی از خانواده‌های بومی و مسافران خارجی را در تور کوش آداسی مشاهده کرد.

روزهای عادی هفته طی ماه‌های جولای و آگوست کمی خلوت‌تر است ولی باز هم نباید توقع داشته باشید ساحل لیدیز را بدون جمعیت ببینید.

پریه‌نه (Priene)

پریه‌نه مکانی مسکونی در ترکیه بود که در زمان یونان قدیم بنا شده است و ضمن ارزش باستانی که دارد، دید کوهستانی باشکوه را هم ارایه می‌دهد. عصر رونق این بندر قدیمی بین سال‌های ۳۱۰ تا ۴۶۰ پیش از میلاد مسیح بود.

در آن دوران تجارت قسمت اصلی اقتصاد این منطقه را شکل می‌دهد. لای گیری رودخانه Meander موجب متروکه شدن شهر در قرن ۲ بعد از میلاد شد. معبد آتنا با شیوه معماری کلاسیک یونانی را می‌توان ستاره توریستی این مکان دانست.

پریه‌نه برای سفری ۱ روزه خیلی خوب است، به ویژه اگر آین سفر را با دیدار از شهر قدیمی ملط ادغام نمایید. پریه‌نه در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر کوش‌آداسی قرار دارد.

ملط (Miletus)

مثل پریه‌نه، ملط نیز یکی دیگر از بندرهای وسیع باستانی زمان هلنیستی بود. این بندر تا دوران سلجوقیان در قرن ۱۴ میلادی رونق داشت. این موضوع به این معنی است که ما می‌توانیم ترکیب دوران گوناگون زمانی را در تور کوش آداسی زمینی ملاحضه کنیم.

در طی سفر به تور کوش آداسی حتما از تئاتر بزرگ با ۱۶۰۰۰ صندلی و دید عالی بازدید کنید. قدمت این ساختمان به دوره یونان باستان باز می‌گردد ولی یک بار توسط رومیان به شکل کامل مرمت شد.

دقیقا در بالای تئاتر قسمت از دیواره‌های قلعه بیزانس و در شرق آن بازمانده های معبد آپولو قرار دارند. حمام فاستینا در جنوب و کاروانسرای سلجوقی از دیگر جذابیت های این فضا به حساب می آیند. شهر ملط در ۶۵ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی قرار دارد.

دیدیما (Didyma ) تور کوش آداسی زمینی

مرکز دینی هلنیست در قدیم پذیرای پناهگاه افسانه‌‌ای دیدمیما و دومین معبد وسیع دنیا بود. قسمت قابل توجهی از معبد آپولو سالم مانده است به گونه‌ای که هنوز هم می‌توان ستون‌های مستحکم (این ستون‌ها ۱۲۲ عدد بودند) آن را ملاحظه کرد.

این معبد یکی از محافظت شده‌ترین معبد های یونانی در ترکیه به حساب می آید. پناهگاه دینی دیدیما در جهان کلاسیک باستان از بالاترین درجه‌ی اهمیت (بعد از پناهگاه دینی یا اوراکل دلفی) برخوردار بود. در سفرتان به کوش‌آداسی حتما از این مکان بازدید کنید. دیدیما در ۷۹ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی قرار دارد.

کیرازلی (Kirazli)

روستای شگفت انگیز کیرازلی در بین باغ‌ های انگور و اراضی سرسبز احاطه شده است. بودن در این فضا احساسی بی انتها را به شما انتقال می دهد. این روستا فضایی عالی برای یک بعدازظهر گردش در بین کوچه ‌هایی با منزل های ردیف شده‌ بومی و سرک کشیدن در بین نبض آرام زندگی روستایی ترکیه است.

تعدادی رستوران و کافه‌ی محبوب در اینجا قرار دارد، پس می‌توانید اندکی را به استراحت کردن و فکر کردن بپردازید.

اگر یک توریست غذایی هستید مناسب این می باشد در روز شنبه کهه بازار کشاورزها در دهکده اجرا می گردد به این ناحیه سفری داشته باشید. در این ناحیه می توانید انواع محصول های تازه را تهیه نمایید. کیرازلی ۱۲ کیلومتر از جنوب کوش‌آداسی فاصله دارد.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک پر از منظره های کوهستانی باشکوه و ویو  ناهموار ساحلی است. این بوستان ملی که دسترسی خیلی ساده ای هم دارد در بیست و هشت کیلومتر شهر کوش‌آداسی واقع شده است. تعداد متعددی ساحل برای شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد.

ساحل آیدین‌لیک فقط یکی از چند سواحل شبه جزیره دیلک است که میشود برای پیوستن به این تفریح ها از آن استفاده کنید. غار زئوس (Zeus Maǧarası) جاذبه‌ گردشگری پرطرفدار دیگری است که در این شبه جزیره انتظار شما را می‌کشد.

همچنین اگر پیاده روی دوست دارید، زمان این کار در شبکه‌ای از بوستان ها که به راه های جنگلی ارتباط دارند برای شما وجود دارد. اگر طبیعت گردی دوست دارید، در طی سفر به تور کوش‌آداسی مکانی بهتر از شبه جزیره دیلک برای این امر وجود ندارد.