تور آنتالیا زمینی

- قیمت از:
نام هتل درجه خدمات ۲ تخته (هر نفر) ۱ تخته (هر نفر) کودک با تخت کودک بدون تخت توضيحات






شما می توانید این تور را از طریق تلگرام به سایر دوستان خود معرفی کنید

ارسال به دوستان

دانلود این پکیج

دانلود

تور آنتالیا زمینی
تور آنتالیازمینی ، یکی از مهم‌ترین مرکز های گردشگری و تفریحی ترکیه است که جاذبه‌های توریستی زیادی دارد. با راهنمای سفر به تور آنتالیا زمینی ، همراه پلیکان پرواز باشید،

تور آنتالیا اکنون یکی از پرطرفدار‌ترین مناطق توریستی در ترکیه است که در خلیج آنتالیا قرار دارد و وسیع ترین شهر در سواحل مدیترانه‌ای غرب ترکیه به شمار می آید. این شهر ترکیبی از سنتی و مدرن است؛ جاذبه‌های باستانی تور آنتالیا در کنار امکانات و تفریحات امروزی، از آنتالیا یک مقصد توریستی کامل ساخته است. در قسمت باستانی تور انتالیا می‌توانید در اقامتگاه ‌های بومی، خانه‌های قدیمی به سبک عثمانی سکونت کنید. گردش در شهرهای باستانی حوالی تور آنتالیا، موقعیتی عالی برای سفری به قلب تاریخ است. ساحل زیبا یکی دیگر از جذابیت‌های تور آنتالیا برای توریست ها است. علاوه بر این، در تور آنتالیا از بهترین موزه‌ها می‌توانید بازدید کنید.

اطلاعات فوری تور آنتالیا زمینی

تفاوت زمانی با تهران

آنتالیا در ناحیه زمانی UTC/GMT +۳ واقع شده و ۵/۱ از تهران عقب‌تر است.

شرایط آب‌ و‌ هوا تور آنتالیا زمینی

تور آنتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان گرم و خشک و زمستان ملایم و بارانی دارد. نزدیک به سیصد روز از سال صاف است. متوسط دمای هوای دریا بین ۱۸ درجه در زمستان تا ۲۸ درجه در تابستان است. جولای گرم‌ ترین ماه سال در تور آنتالیا است و متوسط دمای هوا در این ماه در حدود ۳۰ درجه است. سردترین ماه سال ماه ژانویه و متوسط دمای هوا در این ماه، ۱۱ درجه است. مرطوب ‌ترین ماه سال، ماه دسامبر است و متوسط بارش در این ماه به ۲۱۰ میلی‌متر می‌رسد.

مناسب ترین زمان برای سفر به تور آنتالیا زمینی

مناسب ترین موقع برای سفر به تور آنتالیا ماه آوریل است البته ماه‌ های بین آوریل الی دسامبر فصل پر توریستی در این شهر است. ماه‌های ژانویه الی مارس چندان برای سفر به تور آنتالیا خوب نیستند. در این ماه‌ها، هوا امکان دارد به یکباره سرد شده و دیدن از اماکن دیدنی و گشت در ساحل‌ها دشوار شود.

مخارج سفر در تور آنتالیا زمینی

متوسط مخارج روزانه در سفر به ترکیه

سفر کم هزینه: بالای ۱۶۰ لیره ۱۵۰ هزار تومان

مخارج سکونت در هاستل: ۹ تا ۲۶ لیره ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان

تیکت اتوبوس میان شهری ۵۰ لیره ۶۰ هزار تومان

وعده‌های غذا: ۱۰ تا ۱۲ لیره ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان

نوشیدنی: ۸ تا ۱۴ لیره ۹ تا ۱۳ هزار تومان

سفر با هزینه متوسط : ۱۶۰ تا ۳۶۰ لیره ۱۴۰ هزار تا ۳۲۵ هزار تومان

مخارج سکونت در اتاق ۲ تخته هتل: ۹۵ تا ۲۰۵ لیره ۹۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان

پرواز میان شهری: ۵۵ لیره ۵۰ هزار تومان

وعده‌های غذا: ۴۵ لیره ۴۰ هزار تومان

سفرهای روزانه‌ی قایق رانی: ۴۰ لیره ۳۵ هزار تومان

سفر پر هزینه: بالای ۳۵۵ لیره ۳۲۰ هزار تومان

مخارج سکونت در اتاق ۲ تخته: بالای ۲۱۰ لیره ۱۹۰ هزار تومان

کروز های چندروزه: ۲۱۰ تا ۳۱۰ لیره ۱۹۰ تا ۲۸۰ هزار تومان

اجاره ماشین روزانه: ۲۵ لیره ۲۵ هزار تومان

جذابیت های توریستی تور آنتالیا زمینی

تور آنتالیا زمینی جذابیت های متعددی برای افراد با سلیقه‌های گوناگون دارد. در منطقه های باستانی تور آنتالیا زمینی  می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی زیادی بازدید نمایید. هم چنین قادر خواهید بود می‌توانید محل سکونتتان را در تور آنتالیا زمینی انتخاب نمایید و برای بازدید از اماکن توریستی ، که فوق العاده متعدد و جذاب می باشند ، سفرهایی کوتاه یا ۱ روزه برنامه‌ریزی نمایید. تور آنتالیا زمینی تنها یک شهر کهن با جاذبه‌های باستانی نیست. غیر از ساختمان های زیبای قدیمی به جا مانده از عصر ها و قرن های گذشته، می‌توانید در ساحل شنی سفید و زیبای تور آنتالیا زمینی ، استراحت کنید. سفر به تور آنتالیا برای کسانی که به طبیعت , معماری و تاریخ علاقه دارند , بسیار مناسب می باشد.

در پایین با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی تور آنتالیا آشنا می‌شویم.

شهر کهن آنتالیا  (Kaleiçi) 

منطقه پر پیچ و خم Kaleiçi برای گردش و قدم زدن ساخته شده است. خانه‌های کهن این منطقه که مربوط به دوره‌ی عثمانی است، با دیوارهای سفید و بام‌های سرخ به زیبایی مرمت و بازسازی شده‌اند و در حوالی خیابان‌های سنگ ‌فرش شده قرار گرفته‌اند. بوتیک‌ هتل‌ها، فروشگاه ‌های سوغات، گالری‌های هنری و رستوران‌های زیادی در گوشه و کنار این ناحیه به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید حال و هوای کهن شهر را تجربه کنید این ناحیه در تور آنتالیا بهترین مقصد است. علاوه بر قیض بردن از محیط قدیمی و گشت و گذار در کوچه‌ها و خیابان‌های پیچ در پیچ این منطقه می‌توانید از چندین جاذبه‌ توریستی مختلف هم دیدن کنید. میدان اصلی محله یعنی Kale Kapısı یک بنا سنگی ساعت و یک دروازه‌ی قلعه دارد. کاشی‌کاری‌ها و محیط داخلی زیبای مسجد قرن ۱۸ Tekeli Mehmet Paşa یکی از دیدنی‌های این منطقه در تور آنتالیا زمینی است. این ساختمان در ابتدا یک معبد رومی بوده، و سپس به کلیسای بیزانس و در انتها به مسجد مبدل شده است.

بندر باستانی در تور آنتالیا زمینی

بندر باستانی در یک تو رفتگی در دل صخره شکل گرفته  است و امروز یکی از گردشی ترین و پرطرفدار‌ترین منطقه های تور آنتالیا است. در  این بندر، هزاران مغازه، کافه ‌های زیبا، بازارچه و قایق تفریحی وجود دارد که در جوار هم در روبروی آب‌های درخشان مدیترانه قرار گرفته‌اند. فضای دلنشین و جذاب بندر مدتی بهترین قطب اقتصادی آنتالیا بوده و از قرن ۲ تا میانه قرن ۲۰ مهم‌ترین بندر بوده و تجارت و رفاه را به تور آنتالیا و منطقه های اطراف آن آورده است. امروزه توریست ها برای خرید و دیدن غروب آفتاب در این بندر جمع می‌شوند و در کافه‌های بکر و زیبا نوشیدنی می‌خورند. برای شنا، گردش و دیدن مناظر اطراف می‌توانید یکی از تورهای قایق‌سواری را انتخاب کنید و در دریای مدیترانه بگردید.

موزه‌ در تور آنتالیا زمینی

اگر علاقه‌مند به گذشته ترکیه هستید، دیدن از این موزه را از دست ندهید. نمایشگاه‌های حیرت آور در این موزه، بهترین یافته‌های باستان‌شناسی در سراسر ساحل ترکیه را به نمایش می‌گذارند. این آثار با ارزش به شکل نمایشگاه‌های مدرن و بی نظیر در معرض دید افراد قرار گرفته و پیشنهادی عالی برای آموختن در مورد تاریخ ترکیه هستند. قسمت باستان ‌شناسی وسیع این موزه اثری از دوره برنز تا عصر بیزانس را فرا گرفته است و تاکید بیشتر آن بر مانده های تاریخی تور آنتالیا و مناطق حوالی آن است.

مناره‌ ییولی (Yivli Minare)در تور آنتالیا زمینی

خاص ترین جاذبه و علامت شهری تور آنتالیا، مناره‌ی ییولی یا مناره‌ی کنگره‌دار است که به فرمان سلطان علاء الدین کیقباد پادشاه سلجوقی حدود سال‌های ۱۲۱۸ الی ۱۲۳۷ بنا شده است. این مناره یکی از برترین نمونه‌های معماری سلجوقی است که پایه‌ی مربع شکل دارد و به استوانه‌ای ۸ ضلعی و کنگره دار منتهی می‌شود. مسجد قرن ۱۴ که به این مناره اتصال دارد هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مناره دقیقا در کنار دروازه‌ی ورودی Kale به قسمت قدیمی شهر قرار دارد. در برابر مناره، برج ساعت عثمانی قرار دارد و در اطراف آن هم تعدادی مقبره متعلق به قرن ۱۴ دیده می‌شود.

دروازه‌ هادریان (Hadrian) در تور آنتالیا

دروازه‌ هادریان یکی از ورودی‌های مهم محله Kaleiçi یا شهر کهن تور آنتالیا است. دیواره‌های شهر در قسمت شرقی شهر کهن به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند و دروازه‌ی هادریان یکی از جالب توجه‌ترین قسمت های این دیوارهای کهن است. این دروازه از مرمر سفید و به‌ شکل ۳ قوس با ستون‌هایی قُرنتی به احترام هادریانوس، امپراتور روم از آن شهر در سال صد و سی پس از میلاد ساخته شد. این قوس‌ها با مجسمه های زیبا مزین شده‌اند. حین عبور از دروازه به نقش و نگار و کنده‌کاری‌های بالا هم توجه کنید که بسیار جذاب است.

برج و باروی رومی (Hıdırlık Kalesi)در تور آنتالیا زمینی

این برج استوانه‌ای ۱۵ متری، مشرف به بندر کهن بر بالای مرز بوستان Karaalioǧlu قرار گرفته و در قرن ۲ ساخته شده است. هیچ کسی نمی‌داند که استفاده اصلی این برج در قدیم چه بوده است ولی غالب باستان‌شناسان اتفاق نظر دارند که این برج برای مراقبت و حفاظت مورد استفاده قرار می‌گرفته است. احتمالا یک فانوس دریایی هم در این برج وجود داشته تا بندر پر ازدحام کهن را روشن کند. اکنون این منطقه، بهترین جا برای دیدن غروب آفتاب و فیض بردن از منظره های شگفت‌انگیز بر فراز بندر کهن است. خود بوستان هم یک مقصد عالی و آرام برای گردش و پیک نیک است و باغچه‌های پر از گل و درخت آن، موقعیتی مناسب برای بلندایی از شلوغی زندگی شهری است. کافه ‌های مناسبی هم در اطراف این برج وجود دارد که می‌توانید پس از دیدن، از استراحت کردن و خوردن نوشیدنی در آنها فیض ببرید.

شهر قدیمی آسپندوس (Aspendos)در تور آنتالیا زمینی

یکی از اصلی ترین علت هایی که علاقه‌مندان به تمدن به خاطر آن به تور آنتالیا سفر می کنند ، سفر به شهر قدیمی آسپندوس است. این ناحیه قدیمی، پذیرای یک تئاتر رومی است که به شکل یکی از برترین نمونه‌ های به جا مانده از تماشاخانه ‌های رومی در تمام جهان خوانده می‌شود. شهر قدیمی آسپندوس یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی تور آنتالیا است. عصر طلایی و اوج قدرت این شهر تاریخی در قرن‌های ۲ و ۳ بوده است؛ زمانی که اغلب بن های به جامانده در این شهر، در آن زمان ساخته شده بودند. علاوه بر تئاتر که به خوبی بازسازی شده و ظرفیت ۱۵ هزار نفر را دارد، اغلب بناهای باقی مانده در این شهر، برای توریست ها و دوستداران تاریخ، جذاب و دیدنی است. این مجموعه‌ی باستانی در ۷۵ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد.

شهر قدیمی ترمسوس (Termessos)در تور آنتالیا زمینی

گرچه شهر قدیمی آسپندوس شهرت بیشتری میان توریست ها دارد ولی فضا و اتمسفر شهر قدیمی ترمسوس جالب تر است. این شهر قدیمی که به درستی مراقبت و بازسازی شده، در جوار تپه‌ های ناهموار بنا شده و منظره های جذاب از فضا و طبیعت کنارش را به نمایش می‌گذارد. برای گردش در این منطقه، کفش خوبی بپوشید و آب به اندازه با خود ببرید تا بتوانید کاملا ، این مکان و جذابیت های آن را بگردید. کل قسمت های این شهر قدیمی، شگفت انگیز و جالب هستند ولی دیدن از تماشاخانه‌ی آن را به هیچ وجه از دست ندهید؛ مکانی که منظره‌ی زیبای قله ‌های رشته‌کوه توروس، شکوه منطقه را دو برابر می‌کند. این شهر قدیمی در ۳۵ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد.

شهر قدیمی پرگ (Perge)در تور آنتالیا زمینی

تماشاخانه‌ بزرگ و باشکوه، معبد هایی که بخشی از آنها خراب شده و فلکه ای وسیع که اطراف آن ستون‌های بلند قرار دارد همگی نمادهایی از شکوه و بزرگس این شهر قدیمی در قرن های گذشته هستند. این شهر زمانی مرکز پامفیلیه بوده که در زمان تسلط یونانیان و رومیان به اوج قدرت خود رسیده بود. بقایای به جا مانده در این شهر قدیمی در قیاس با دیگر شهرهای قدیمی ترکیه، شرایط خوبی ندارند و به خوبی بازسازی نشده‌اند. این نکته به این معنی میباشد که توریست های اندکی از این شهر بازدید مینمایند و موقعیتی برای توریست ها به وجود می آید تا به آرامی و در فضایی خلوت در خیابان‌های ستون‌دار و معبد های نیمه تخریب شده‌ی این شهر بگردند و به قلب تاریخ سفر کنند. حمام‌ های رومی، دروازه‌های هلنیستیک و آکروپولیس از قسمت های متفاوت این منطقه قدیمی هستند که هر یک جذابیت ویژه ای را دارا هستند و گردشگران می توانند ساعت ها به آنها مشغول شوند. این شهر باستانی در ۲۰ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد.

المپوس و چیمائرا (Olympus and the Chimaera)در تور آنتالیا زمینی

منطقه المپوس و Çıralı در ساحلی باشکوه در حوالی بقایای شهر قدیمی المپوس واقع شده اند . علاوه بر مانده های قدیمی یکی از اصلی ترین پدیده های این منطقه، فضای طبیعی چیمائرا است؛ شعله‌ های آتش همیشگی که از میان صخره زبانه می‌کشند. المپوس یک مقصد زیبا برای پیاده ها است و به علت شب‌های هیجانی و فضای جوان‌پسندش معروف است. در دهکده‌ی Çıralı می‌توانید آرامش و استراحت در ساحل را تجربه کنید. هر دوی این مقاصد توریستی برای دوستداران تعطیلات ساحلی خوب هستند و در ۸۶ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارند.

چشمه ‌های کارستی در تور آنتالیا زمینی

مناطق اطراف تور آنتالیا از صخره‌ ها و مناطق سنگ آهکی متشکل شده‌اند که پذیرای آبگیرها، آبشارها و چشمه‌های کارستی زیادی هستند. رسوبات آهکی به باقی مانده از این چشمه‌ها، بعد از گذراندن دوران ۲ تا ۳ میلیون ساله، به تراس‌های تراورتنی بزرگی مبدل شده‌اند که پدیده‌های زیبایی مثل پاموکاله را ایجاد کرده‌اند. در مناطق حوالی آنتالیا قادر خواهید بود انواع آبشارها ، آبگیرها , چشمه ها را بیابید که در اثر فرسایش و بقایای رسوب ها در طول میلیون ها سال به وجود آمده اند. این منطقه های طبیعی فرصت مناسبی هستند تا کمی از شهر و ازدحام آن فاصله بگیرید و شگفتی طبیعت را در تور آنتالیا دیدن کنید.

غار کاراین (Karain Magarası)در تور آنتالیا زمینی

این غار در عصر کهن محل زیست انسان قبل از تاریخ بوده و یافته‌هایی از هر ۲ عصر پارینه ‌سنگی زیرین و پارینه ‌سنگی میانی در این غار پیدا شده است. اثرهای حفاری شده از این غار حاوی استخوان ‌ها و دندان‌ های انسان زمان نوسنگی است. برخی از این یافته‌ها در نمایشگاهی کوچک اما جالب در قالب یک موزه به نمایش درآمده‌اند که در مکان غار قرار دارد. سوراخ های طاق دار و بزرگ این غار موقعیتی برای غارنوردی سبک و ساده است و خانواده‌ها و توریست های زیادی برای دوری از ازدحام شهر و استراحت در طبیعت، این غار و ناحیه های اطراف آن را به عنوان مقصد گردش خود انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید از این منطقه در تور آنتالیا بازدید کنید و برایتان امکان‌پذیر است، یکی از روزهای وسط هفته را انتخاب کنید زیرا آخرهفته‌ها خیلی شلوغ می‌شود. این منطقه در ۳۰ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد.

شهر باستانی فاسلیس (Phaselis)در تور آنتالیا زمینی

در تور آنتالیا زمینی مانده های تماشاخانه، معبد، خیابان ‌های ستون‌دار و دروازه‌های باستانی وجود دارد. موقعیت مکانی این شهر باستانی که در جوار دریا واقع شده و در واقع یک شهر بندی بوده، موجب شده که منظره های باشکوهی داشته باشد. موزه ای در این مجموعه قرار گرفته که آثار کهن این بخش در آن در معرض دید قرار می گیرد. اگر فرصت کافی دارید، ۲ کیلومتر پیش از این شهر تله کابین Olympos Teleferik را سوار شوید و به قله‌ی ۲۲۸۵ متری Tahtali بروید. از بالای این قله قادر خواهید بود مناظر فوق العاده ای از ساحل و شهر را در تور آنتالیا ببینید.این شهر تاریخی در شصت کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده است.

غار کوکاین (Kocain)در تور آنتالیا زمینی

این غار در عمق کوه ‌های کارستی منطقه قرار گرفته و ششصد متر درازا دارد. این غار برای نخستین بار توسط K. Kökten  مورد نقد قرار گرفته است؛ کسی که یافته‌های او اثبات می‌کند، انسان قبل از تاریخ در این غار زندگی می کردند. در ورودی این غار یک آب انبار رومی قرار دارد. فضای درونی غار بسیار وسیع است و پدیده های طبیعی دیدنی و بزرگی دارد که به شکل های عجیب و غریبی درآمده‌اند. اگر می‌خواهید محیط درونی غار را به خوبی بگردید، چراغ قوه و کفش خوبی همراه ببرید. این غار در ۵۰ کیلومتری شمال آنتالیا واقع شده است.

برای دیدن از جذابیت های تور آنتالیا زمینی، کجا سکونت کنیم؟

اگر برای نخستین بار است که به تور آنتالیا زمینی مسافرت می‌کنید، اینکه کجا سکونت کنید به مکان هایی که نیت دارید آنها را ببینید بستگی دارد. اگر هدف اصلی شما دیدن از جاذبه‌ها و فضای باستانی تور آنتالیا است، خوب است در شهر کهن آنتالیا یعنی منطقه‌  Kaleiçi سکونت کنید؛ جایی که خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه ‌های کهن عثمانی شما را به سفری در دل زمان می‌برد. اگر از دوستداران خورشید و ساحل هستید، شهر تفریحی و ساحلی Lara با تفریحگاه ‌های چند منظوره و مجلل، کل نیازهای شما را برآورده می‌کند و منطقه ای مناسبی برای سکونت در تور آنتالیا است. از این شهر با ماشین و طی ۳۰ دقیقه می‌توانید خود را به شهر کهن آنتالیا برسانید. در ادامه با بهترین هتل‌های این ۲ منطقه در تور آنتالیا آشنا می‌شویم.

هتل‌های لوکس تور آنتالیا زمینی

در ساحل شهر لارا، هتل باشکوه Mardan Palace باعث تحیر تمام مسافران می‌شود. این هتل با محیط درونی الهام گرفته از زمان عثمانی، استخرهای لوکس و اتاق ‌ها و سوئیت ‌های عالی و زیبا، یکی از بهترین سکوتگاه های لوکس آنتالیا است. بچه‌ها از بودن در اسپای ویژه کودکان فیص می‌برند.

یکی دیگر از هتل‌های لارا تور آنتالیا که مبلغ مناسب‌تری دارد، هتل Barut Lara است که محیطی بکر و شخصی دارد. کلوب کودکان، ساحل زیبا و خدمات ورزشی زیادی موجب شده که این هتل یک هتل محبوب و عالی برای خانواده‌ها باشد. مرکز اسپا و سلامتی از دیگر خدمات این هتل است.

دیگر هتل مجلل تور آنتالیا زمینی  ، هتل IC Hotels Residence است که ویلاهای خاص و مجهز، استخرهای شخصی و کلبه‌های ساحلی دارد.