post

مهم ترین شهرهای سریلانکا

در تور سریلانکا دانستن مهم ترین شهرهای سریلانکا برای گشت و گذار مهم است. کسیکه تور سریلانکا را برای سفر خود انتخاب نموده است ، قطعا هدفی را دنبال میکند. اگر به دنبال آرامش در ساحل هستید ، بنتوتا را انتخاب کنید. اگر علاقه مند به دیدن یادگاریهای تاریخی هستید، به کندی سفر کنید. اگر دوست دارید تا از فروشگاههای لاکچری خرید کنید، به کلمبو بروید.

آژانس پلیکان پرواز آسیا ، به عنوان مجری تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا درخدمت شماست. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید، تا تصمیم خود را بگیرید. در ادامه مقاله با ما همراه را باشید.

تور سریلانکا

سه شهر از مهم ترین شهرهای سریلانکا

همانطور که در مقدمه گفته شد، سه شهر از مهم ترین شهرهای سریلانکا را بررسی میکنیم.

  • کلمبو
  • کندی
  • بنتوتا

کلمبو (COLOMBO)

پایتخت سیاسی کشور سریلانکا شهر کلمبو است. شهری پر از رفت و آمد و شلوغ . در این شهر ، نژادهای مختلف کنار هم به صلح زندگی می کنند. نژادهایی از جمله

  • چینی
  • مالایی
  • هندی
  • پرتغالی
  • هلندی

وجود این فرهنگها در کنار یکدیگر ، بر فرهنگ مردم سریلانکا تاثیر گذاشته است. مسجد و معبد و کلیسا در کنار یکدیگر محل عبادت مردمان سریلانکایی است. با اینحال وقتی به شهر پا می گذارید، آرامشی را در این میان حس می کنید.

تصویری از کلمبو به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای سریلانکا

سنت و مدرنیته در شهر کلمبو

درست است که مردمان کلمبو به سنتهای خود پایبند هستند. اما آغوششان به روی پیشرفت باز است. اینجا سنت و مدرنیته در کنار هم دیده می شود. ساختمان های مدرنی و فروشگاه های بزرگ بسیار به چشم می آید. معابد قدیمی شهر هم ، جایی برای به آرامش رسیدن است. تضاد بین مدرنیه و طبیعت و سنت ، زیبایی شهر را دو چندان می کند.

سواحل کلمبو

یکی از دلایل اصلی اینکه مسافران به این شهر می آیند، سواحل کلمبو است. سواحل زیبا و امکاناتش ، باعث می شود که کلمبو یکی از مهم ترین شهرهای سریلانکا باشد. در امتداد خطوط ساحلی کلمبو ، رستورانها و کلاب های متنوعی وجود دارد. هتلهای ، بسیار لاکچری هستند، همانطور که رستورانها پر زرق و برق هستند. همان طور که کلاب ها آنقدر متنوع هستند که انتخاب از میان آنها سخت می شود.

سواحل کلمبو بعنوان یکی از جاذبه های مهم ترین شهرهای سریلانکا

 ساحل مونت لاوینیا (MOUNT LAVINIA BEACH)

ساحل مونت لاوینیا از آن سواحلی است که باید به دیدنش رفت. دریای آرام و منظره زیبایش برای استراحت بسیار دلنشین است. آفتاب بیدریغش برای حمام آفتاب گرفتن ، بی اندازه عالی است. اگر خواستید وعده ای غذایی نوش جان کنید، بهترین رستورانها در کنار ساحل هستند. در کافه ها بهترین نوشیدنی ها را می توانید انتخاب کنید. اگر بخواهید برای یادگاری خرید کنید، فروشگاههای سوغاتی متنوعی پیدا می کنید. آنقد تنوع دارند که انتخاب برای شما سخت می شود. کافی است وقت بگذارید.

معبد کلانیا راجاماها ویهارا (Kelaniya Raja Maha Vihara)

معبد کلانیا راجاماها ویهارا   یکی از مهم ترین جاذبه های کلمبو است. این معبد مهم ترین معبد بوداییان کلمبو است. قدمت معبد به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد. در خود معبد مجسمه های ارزشمندی از بودا قرار دارد. نقاشی و آثار هنری عالی هنرمدان سریلانکایی هم در معبد جلوی دیدگان گردشگران است.

تور مالدیو و سریلانکا

موزه ملی کلمبو

ساختمان سفید رنگ و باشکوه موزه ملی کلمبو ، شما را دعوت به دیدار می کند. در موزه شما گنجینه ای بینهایت ارزشمند از جواهرات و البسه و عتیقه های پادشاهان را می بینید. همچنین از نسخه های خطی ارزشمندی در موزه نگهداری می شود. موزه چندین بخش دارد که می توانید از تماشای هر کدام لذت ببریدو. موزه میان باغی واقع شده است که خود باغ تماشایی  است. در این مجموعه حسابی به شما خوش می گذرد.

موزه ملی کلمبو یکی از جاذبه های مهم ترین شهرهای سریلانکا

دیگر مراکز توریستی شهر کلمبو

نام برخی از جاذبه های گردشگری شهر کلمبو عبارتند از :

  • باغ وحش دهیولا
  • بازار پتا
  • معبد گانگارامایا
  • پارک زیبای ویهاراماهادوی
  • معبد گانگارامایا یکی از مهم ترین جاذبه های مهم ترین شهرهای سریلانکا
  • کندی(KANDI)

کندی یکی دیگر از مهم ترین شهرهای سریلانکا است. کندی به خاطر طبیعت زیبا و آثار قدیمی اش شهرت دارد. مردمان این شهر همگی خوشرو و میهمان نواز هستند. کندی تقریبا در مرکز کشور سریلانکا واقع شده است. فاصله زمینی این شهر با پایتخت در حدود دو ساعت زمینی است.

کندی یکی از مهم ترین شهرهای سریلانکا

پایتخت بودن شهر کندی

این شهر، در زمانهای قدیم ، از شهرهای مورد علاقه پادشاهان این سرزمین بود. حتی مدتی را هم به عنوان پایتخت بوده است. برای همین است که این شهر مملو از آثار پادشاهان بوده است. هنوز هم کندی ، مرکزی برای فعالیت های فرهنگی و سنتی و مذهبی است.

سنت های شهر کندی

مردمان شهر کندی ، بیشتر پیرو مذهب بودائی هستند. آنها در عمل به مناسک خود بسیار جدی هستند. همین باعث شده است که برای گردشگران بسیار جالب و جذاب باشد. هر ساله چندین مراسم خاص برگزار می شود. این مراسم ویژه بودائیان است. مشهورترین جشنواره سالانه ، اسلاپراها است . جشنواره اسلاپراها سالانه تیر و مرداد ( جولای و آگوست میلادی) برگزار می شود. در این جشنواره ، فیلها را با نمادهایی از بودا تزیین می کنند و مردم به خیابان میایند. همه جا پر از رقص و ساز است. مسافرانی که در این زمان به کندی رسیده باشند، خاطره ای خوش خواهد داشت.

 

معبد دندان بودا

به جرات یکی از زیباترین معابد جنوب شرق آسیا ، معبد دندان بوداست. این معبد در شهر کندی واقع شده است. بنا به اظهارات مردم و راهبان ، دندان بودا در جعبه ای نگهداری می شود. این جعبه مخصوص جنسی از طلا دارد. اما از همه جالب تر اینکه می توانید شما هم این دندان را ببینید ! در فستیوال اسالاپراها ، دندان بودا در شهر توسط فیلهای تزئین شده گردانده می شود. معبد دندان بودا، در کل جهان شهرت دارد.

معبد دندان بودا یکی از جاذبه های مهم ترین شهرهای سریلانکا

دریاچه کندی

دریاچه کندی  ،در واقع دریاچه ای است که انسانها پدید آورده اند. این دریاچه بسیار زیبا و از جاذبه های توریستی کندی است.سال ساخت دریاچه کندی به ۱۸۰۷ میلادی باز می گردد. دریاچه در ادامه مسیر معبد دندان بودا ساخته شده است. دریاچه بسیار آرام و آرامش بخش است. در میان دریاچه تندیسی ارزشمند و طلایی از بودا قرار داده شده است. بنا به اعتقاد مردمان محلی ، راهی از دریاچه به کاخ پادشاهی سریلانکا می رسد. این راه زیر زمینی است.  دریاچه کندی از دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی در کندی به شمار می‌رود

چشم اندازی از دریاچه کندی بعنوان جاذبه در مهم ترین شهرهای سریلانکا

چای سیلان

ما ایرانی ها بسیار به چای علاقه مندیم . پس حتما لااقل یک بار نام چای سیلان به گوشمان خورده است. نام مزارع چای سیلان ، شهرتی جهانی دارد. در این شهر، مزارع چای را روی تپه ها ساخته اند. همین باعث شده است که چشم اندازی فوق العاده خوش رنگ جلوی چشمان شما باشد.

اگر می خواهید تمام مراحل کاشت و داشت و برداشت چای راببینید. کافی است به مزرعه گیراگاما سر بزنید. خود همین مزرعه ، یکی از جاذبه های گردشگری شهر کندی است.

دیدن مراحل تهیه چای در مقاله مهم ترین شهرهای سریلانکا

جاذبه های گردشگری دیگر شهر کندی

  • جنگلهای سرسبز استوایی
  • انواع موزه ها
  • باغ گیاه شناسی کندی
  • تور هند و سریلانکا

شهر ساحلی بنتوتا

شهر ساحلی بنتوتا ، یکی از دیگر مهم ترین شهرهای سریلانکا است. فاصله بنتوتا تا شهر کلمبو حدود شصت کیلومتر است. خط ساحلی شهر بنتوتا از شن های سپید پوشیده شده است. منظره دریا و سرسبزی منطقه ، برای گردشگران بسیار جذاب است. در ساحل مسافران می توانند از انواع ورزشهای آبی لذت ببرند. حتی کسانیکه به دنبال آرامش هستند ، سواحل شهر کندی بهترین جا است.

جاذبه های قدیمی شهر بنتوتا

قرار نیست تمام وقت شما در سواحل بنتوتا بگذرد . می توانید به ؛

  • باغ های تماما سرسبز
  • معابد بودایی ها
  • کاخ ها و قلعه های هندی
  • جزیره های کوچک اطراف ساحل
  • مرکز نگهداری از لاک پشت و …

هم سر بزنید. بنتوتا یکی از مهم ترین شهرهای سریلانکا برای خرید سوغاتی است. در فروشگاه ها میتوانید ظروف برنجی ، ساخته های چوبی ، سنگ ماه و … خریداری کنید. خیابانهای بنتوتا همگی سرسبز هستند . در منظره ای تماما سبز ، میتوانید به فروشگاهها سر بزنید.

باغ بریف بنتوتا

پا که به درون باغ می گذارید، انگار به عالم رویا وارد شده اید . تنوع گیاهی باغ بسیار بالاست. انواع گلها و گیاهان چشم نواز را گوشه و کنار باغ خواهید دید. برخی از گیاهان به شکل های عجیبی تزیین شده اند که شگفتی گردشگران را بدنبال دارد. درون پارک ، مجسمه ها و تندیس های هنرمندانه ای قرارداده شده است. یکی از علائق گردشگران، عکس گرفتن با این مجسمه هاست.

بریف گاردن بنتوتا یکی از جاذبه های مهم ترین شهرهای سریلانکا

معبد راجاماها ویهارایا (RAJAMAHA VIHARAYA)

معبد راجاماها ویهارایا ، از جمله زیباترین معابد شهر بنتوتا است. درون معبد ، تندیسی عظیم از بودا نصب شده است . بلندای معبد برابر با ۱۸۳ متر است. سن این مجسمه را حدودا یکصد ساله می دانند. زمانی که به معابد سریلانکایی وارد می شوید، تماشای عبادتشان را از دست ندهید. حس آرامش و منقلب شدن خاصی به شما می دهد.

دیگر جاذبه های گردشگری بنتوتا

از جمله دیگر جاذبه هایی که در بنتوتا می توانید از آنها لذت ببرید؛

  • جزیره سینامون
  • معبد کاندویهاری
  • قلعه هلندیها
  • مرکز نگهدای و پرورش لاک پشت کاسگودا
  • باغ زیبای لونوگانگ

است.

نگهداری از لاکپشتها در یکی از مهم ترین شهرهای سریلانکا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *