post

معروف ترین شالیزار برنج جهان

شاید تا کنون زمین های برنج زیادی را دیده باشید. اما در این مطلب می خواهیم زیباترین آنها را بررسی کنیم. از معروف ترین شالیزار برنج جهان (زمین های برنج پلکانی در بالی) یا Tegallalang می باشد که در منطقه ی اوبود قرار گرفته است.

چشم انداز طبیعت آن بسیار زیبا و دلنشین است. بهترین زمان تماشای آن صبح زود است. در واقع وقتی که خورشید طلوع می کند. گشت در این منطقه با اسکوتر امکان پذیر است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. همچنین افرادی که به دوچرخه علاقه دارند هم می توانند با دوچرخه از میان این مزارع گذر کنند.

در نظر داشته باشید که هیچ توریستی حق ورود به زمین های برنج را ندارد و تنها می توان از چشم انداز آن برای عکس گرفتن استفاده کند.

تاریخچه

در قرن هشت میلادی، از تفکرات فردی به نام رسی مارکاندیا سیستم آبیاری به نام سیستم آبیاری تعاونی سنتی بالی شکل گرفت. اما در مورد مزارع پلکانی برنج در بالی اطلاعات دقیقی بدست نیامده است. افراد زیادی هستند که شکل گیری سیستم آبیاری را به تشکیل شدن مزارع برنج مربوط می دانند. با وجود آتشفشان های بالی این مزارع بارها به زیر خاکستر رفتند. اما در کل همین مورد باعث حاصلخیزی مزارع بالی شد.

آیا بازدید از مزارع برنج بالی هزینه دارد؟

در صورتی که می خواهید از مزارع پلکانی برنج دیدن کنید هم باید هزینه بلیط را بپردازید و هم پارکینگ را.  واحد پول اندونزی روپیه است. در مجموع حدود ۳۰ هزار روپیه از شما دریافت می کنند. بعد از پرداخت آن، ۳ تا ۴ ساعت زمان دارید تا از این منطقه ی جذاب دیدن کنید و یا حتی برای اقوام و آشنایان خود سوغاتی تهیه کنید.

چه فصلی برای بازدید مناسب است؟

مزارع پلکانی برنج در تمام طول سال زیباست. اما اگر می خواهید این مزارع را در سرسبزترین حالت ببینید. ماه فروردین،اردیبهشت، شهریور و مهر مناسب است. اما در هر صورت جوری برنامه ریزی کنید که قبل از ساعت ۱۰ صبح هنگام طلوع خورشید و یا ساعات پایانی عصر هنگام غروب خورشید از این مزارع دیدن کنید. همچنین در این ساعات محیط بسیار ساکت است و در باقی ساعات کشاورزان زیادی را در زمین مشاهده می کنید.

 

اگر قصد سفر به بالی را دارید، بازدید از مزارع برنج تگالالانگ را فراموش نکنید.

پلیکان پرواز آسیا مجری مستقیم تورهای بالی آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *