post

معبد انگکور وات

معبد انگکور وات در کامبوج ، به حق یکی از بهترین جاذبه های گردشگری است. معبد انگکور وات در شمال غربی این کشور واقع شده است. این مجموعه ، دارای گروه معابدی است. عمر این سازه به قرن دوازدهم باز میگردد. مساحت معبد انگکور وات حدود دو کیلومتر و نیم متر مربع است. برای دانستن در باره این معبد بی نظیر با آژانس پلیکان پرواز آسیا همراه باشید . آژانس پلیکان پرواز آسیا ، آژانس تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا

ساخت انگکور وات

دلیل ساخت این معبد ، بنا کردن پرستش گاهی برای پادشاه سوریا وارمان دوم بود. همچنین این سازه برای حکومت پادشاه نیز ساخته شد. نزدیک به شصت سال ، پادشاهی سوریا وارمان دوم به درازا کشید. او پادشاهی قدرتمند و دانا بود.

انگکور شهری در شمال غربی بوده . این شهر پایتخت حکومت خمرها بود. حکومت خمرها بین قرن های هشتم تا سیزدهم بوده است.

تصویر چند راهب در پس زمینه معبد انگکور وات

انگکوروات برای هندوهاست یا بودایی ها ؟

در ابتدا برای مذهب هندوها ساخته شد. این مجموعه با قراردادن ویشنو ، به خدایگان هندوها تقدیم شد. اما بعد از داخل شدن بودایی ها  ،معبد بودایی ها شد. به هر حال چه بودایی چه هندویی ، بزرگترین مجموعه دینی جهان است.

اهمیت انگکور وات

بی نظیر بودن معبد انگکور وات ، سبب شده که نماد ملی این کشور باشد. مهم ترین قطب اقتصادی کامبوج همین بنای بی نظیر است. و از آن مهم تر اینکه به عنوان نماد کشور کامبوج بر روی پرچم نقش بسته است.

پرچم کامبوج به دلیل نماد معبد انگکور وات بر روی آن

نام انگکور وات از چه نشات گرفته است

ریشه نام معبد ، از کلمه ای سانسکریت و خمر به وجود آمده است. در واقع صورت قدیمی تر کلمه ای به معنای شهر یا پایتخت بوده است. وات هم یعنی معبد. انگکور وات یعنی پایتخت معبد یا شهر پرستشگاه.

در تور کامبوج ، توری کامل برای گشت و گذار برایتان برگزار می گردد.

تور کامبوج لائوس 

خرابی و پیدا شدن دوباره معبد انگکور وات

در سال ۱۴۳۱ معبد مورد هجوم واقع شد. تایلندی ها به معبد حملات سنگینی داشتند. متاسفانه معبد خراب شد و متروکه شد. اما در سال ۱۸۵۰ ماموری فرانسوی به صورت کاملا اتفاقی آنجا را مجددا پیدا شد. مامور فرانسوی ، حین پیاده روی و انتخاب یک راه میان بر ، توانست کشفش کند. معبد مخروبه پس از این همه سال ، در میان گیاهان پنهان شده بود.

مشاهده تورهای جنوب شرق آسیا

در سال ۲۰۰۷ میلادی ، از هوا عکس هایی از مجموعه گرفته شد. نتیجه این تصویربرداری هوایی این شد که لقب بزرگترین شهر قبل از انقلاب صنعتی نام گیرد.

تصویر مجسمه باستانی در معبد انگکور وات

معماری و ساخت معبد انگکور وات

قسمت اصلی برج درازایی در حدود ۶۵ متر دارد. در اطراف معبد ، چهار معبد و برجهایی با قدهای کوتاه تر ساخته شده اند. تصویری که جلوی چشم می آید این است که انگار برج را در آغوش کشیده اند.

کوه مقدس « میرو » تاثیر بسزایی در شکل معبد داشته است. هندوها اعتقاد دارند که کوه مقدس میرو پشت کوه همیالیا است.

در اطراف معبد ، خندق کنده شده است. خندق ۲۰۰ متر پهنا دارد و عمق آن ۴ متر است. این خندق ، پنج کیلومتر را پوشش می دهد. کاربرد این خندق علاوه بر حفظ خود معبد ، محافظت از ارتفاع آب است. تا زمانی که پایه های سازه در امان باشد .

ورودی اصلی معبد قسمت غربی است. برای رسیدن به معبد ویشنو میبایست از کنار مجسمه های شیر گذشت. این مجسمه های شیر از جنس سنگ و در واقع نگهبان معبد هستند.

مشاهده تورهای کامبوج 

ورودی اصلی معبد انگکور وات

ورودی اصلی معبد انگکور وات

نقش و نگار روی دیواره های معبد انگکور وات

پس از اکتشافات اخیر ، نقاشی هایی در برج مرکزی یافت شد. سازهای موسیقی سنتی مردم خمر ( پین پیت ) نقش هایی هستند که پیدا شدند. به جز پین پیت ، نقاشی هایی از ناقوس ، سنتور قدیمی و سنتی ،سازهای بادی و کوبه ای هم پیدا شد.همچنین تصاویری از اسب سواری نقش بسته بود.

 

نقش و نگار روی دیواره های معبد انگکور وات

نقش و نگار روی دیواره های معبد انگکور وات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *