post

سفرنامه تور فیلیپین (۱)

سفرنامه تور فیلیپین (۱) ، کمی درباره فیلیپن توضیح می دهد. با تدارک تور فیلیپین بوسیله آژانس هواپیمایی پلیکان پرواز آسیا خود را برای سفری مهیج در اسفند آماده کردیم. برای سفرمان به فیلیپین ایرلاین امارات را انتخاب نمودیم. هدف ما از سفر به این سرزمین بازدید از اماکن دیدنی فیلیپین بود. فیلیپین جنوب شرقی ترین کشور قاره آسیا است.

مشخصات کشور فیلیپین

فیلیپین شامل هفت هزار جزیره بزرگ و کوچک می گردد. این سرزمین به هیچ کدام از کشورها دارای مرز زمینی نیست . بزرگترین قسمت خاکی آن حدود یک پنجم کشور ایران است. جمعیت فیلیپین حدود هشتاد و نه میلیون نفر بوده که اغلب انها در سه جزیره اصلی لوزون , ویسایاس و میدانائو ساکن هستند. لوزون در قسمت شمالی فیلیپین , ویسایاس در بخش مرکزی و میندانائو در قسمت جنوبی این کشور قرار گرفته اند. بیش از ۹۰% مردمان کشور فیلیپین معتقد به شاخه های مسیحیت بوده و نزدیک به ۱۰% مسلمان هستند.

سفرنامه تور فیلیپین

برعکس اقلیت ها , مسلمانان فیلیپین از آزادی مذهبی بسیاری برخوردارند . در قسمت های مختلف این سرزمین همچون پایتخت آن , مساجد فوق العاده بزرگی بنا کرده اند. تعطیلات مذهبی مسلمان ها نظیر عید قربان و یا عید فطر در فیلیپین از تعطیلات رسمی به شمار می آیند. کشور فیلیپین دارای حکومت جمهوری است. رییس جمهور آن هر شش سال یکبار طبق رای مردم منتخب می شود.

آزادی سیاسی در فیلیپین

در حقیقت می توان گفت که فیلیپین از دموکراتی ترین سرزمینهای جنوب شرق آسیاست. در این سرزمین به وضوح می توانید آزادی های سیاسی و دینی را ببینید. با آنکه فیلیپین سرزمینی سرمایه دار است اما اختلاف طبقاتی فاحشی در آن وجود دارد . در برخی از نواحی آن شاهد فقر نیز خواهید بود. در مانیل (پایتخت فیلیپین) افراد فقیر را نیز خواهید دید. برعکس تلاش های این دولت برای انتقال این افراد به اماکن دیگر شکست خوردند. حتی با واگذاری زمین کشاورزی و خانه به آنان , آنها دوباره به حاشیه بازگشتند.

سفرنامه تور فیلیپین

زیبایی طبیعت فیلیپین در سفرنامه تور فیلیپین

پایتخت  فیلیپین

پایتخت فیلیپین , مانیل نام دارد که به همراه نواحی اطراف بنام مترومانیلا شناخته می شود. جمعیت شهر مانیل نزدیک به پانزده میلیون نفر می باشد و شهری شلوغ و پرترافیک است. در این شهر متروها و بزرگراه های زیادی وجود داشته . ولی به موجب تراکم جمعیت با ترافیک روبه رو می شوید. مترومانیلا منطقه ای از مجموعه های پیوسته و ساحلی می باشد . هتلهایی با نرخ های بسیار مناسب را در خود جای داده است. این شهر دارای مراکز خرید زیادی هستند. در این اماکن علاوه بر خرید می توانید غذاهای گوناگونی را نظیر چلوکباب ایرانی سرو نمایید.

واحد پول ملی فیلیپین

واحد پول فیلیپین پزو می باشد. در هر بخش از کشور فیلیپین به صرافی دسترسی دارید ولی بهتر این است که مقداری دلار نیز با خود داشته باشید. بیشتر صرافی های فیلیپین بطور شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند. اقتصاد اصلی این کشور بر صادرات نیروی کار تکیه داشته که می تواند اقتصاد فیلیپین را حفظ کند.

سفرنامه تور فیلیپین

مانیل ، پایتخت فیلیپین در سفرنامه تور فیلیپین

اقتصاد فیلیپین

از منابع اصلی درآمد این سرزمین می توان به صادرات موز , میوه های استوایی و نارگیل اشاره داشت. محصولات صادراتی دیگر نیز شامل قطعه های الکترونیکی و کامپیوتری می شود که به خاورمیانه صادر می کنند. زبان مردمان فیلیپین نیز انگلیسی است. به همین موجب دانشجوهای زیادی از سراسر دنیا نظیر ایران در دانشگاه های فیلیپین ادامه تحصیل می دهند. مردمان فیلیپین هم چنین به زبانهای سبوانو , تگالوگ و ایلوکانو نیز صحبت می کنند.

آب و هوا و جغرافیای فیلیپین

آب و هوای این سرزمین همچون دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا تابستانی به همراه بارش می باشد. فصل بارش این کشور بین ماههای مرداد تا آذر و فصل گرم فیلیپین از دی شروع می گردد. بهترین زمان جهت مسافرت به فیلیپین بین دی تا فروردین است. فیلیپین در ژانویه و کریسمس فوق العاده دیدنی می باشد. متوسط حرارت در قسمتهای مختلف فیلیپین بین بیست تا سی و هفت درجه متغیر می باشد.در بعضی از روزها بارش در فیلیپین تند و طولانی می گردد. به شما نیز توصیه میشود که قبل از سفرتان به فیلیپین از زمان مسافرت آگاهی لازم را کسب کنید.

سفرنامه تور فیلیپین

میوه های محلی در سفرنامه تور فیلیپین

هزینه ها در کشور فیلیپین

به موجب آنکه در فیلیپین هزینه ها بسیار ارزان هستند ایرانی ها ترجیح می دهدن که در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. از مشهورترین دانشگاه های فیلیپین می توان به بو پی در مانیل اشاره داشت. چنانچه خواستید که مدت زیادی را در فیلیپین بمانید می توانید در شهر یک آپارتمان اجاره نمایید که بسیار مناسب می باشد.

 

منطقه ایست وود

ایست وود از مناطق توریستی و تجاری مانیل به شمار می آید. در این مکان ها فست فود نیز سرو می شوند. مک دونالد از قبیل غذ اهای مورد توجه توریست های خارجی میباشد. از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی فیلیپین  پالاوان , سبو , بوراکای , تپه های شکلاتی , بوهول , هاندرد و هزاران جاذبه دیگرهستند.در مانیل، رستوران های ایرانی هم پیدا میشود. از معروف ترین رستوران های ایرانی می توان به رستوران حسین در ناحیه ایست وود اشاره داشت. مال اف ایشیا نیز از وسیعترین مراکز خرید فیلیپین می باشد که در جوار خلیج مانیل واقع شده است. ساحلی که در کنار این مرکز خرید واقع شده در زمان غروب آفتاب فوق العاده دیدنی است.

سفرنامه تور فیلیپین

مال اف ایشیا در سفرنامه تور فیلیپین

پرواز به سمت فیلیپین

جهت مسافرت به کشور فیلیپین از پروازهای متفاوتی مانند قطری , امارات , اتحاد و .. می توانید استفاده نمایید. در زمان لوسیزن با قیمت های مناسبی می توان بلیط فیلیپین را تهیه نمود. از ایران به فیلیپین هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد. ما از طریق آژانس مسافرتی پلیکان پرواز آسیا توانستیم تا بلیط امارات را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنیم. با توجه به تجربه قبلیم می دانستم که تا فیلیپین نزدیک به ده ساعت در پرواز هستیم به همین خاطر این پرواز مناسب ترین انتخاب بود.

تصویر مهماندار خطوط هوایی امارات در سفرنامه تور فیلیپین

پرواز به سمت فیلیپین با خطوط هوایی امارات

بعد از حدود دو ساعت به فرودگاه دوبی رسیدیم . نزدیک به سه ساعت استاپ داشت و پس از عوض کردن هواپیما سفر ده ساعتمان آغاز گردید. امارات از برترین خطوط هواپیمایی است که برای سفرهای طولانی مناسب می باشد. از مزایای ایرلاین امارات باید به پذیرایی و انتخاب غذا و صندلی هایش اشاره داشت. در زمان پرواز فیلم های گوناگونی از مانیتورها پخش میی گردد که فرد را سرگرم می کند.

به مانیل رسیدیم …

حدود ساعت ۱۰ شب بود که به مانیل رسیدیم. بعد از گذشتن از مسیر گذرنامه و … به سالن تحویل بار وارد شدیم. جهت اخذ ویزای فیلیپین باید از ایران اقدام نمایید که نزدیک به ۷ روز کاری زمان می برد. مقصدمان در فیلیپین جزیره پالاوان بود. آژانس مسافرتی پلیکان پرواز نیز بلیط رفت و برگشت پورتوپرنس , مرکز پالاوان را برایمان تهیه نمود. بوسیله پرواز داخلی ساعت ۶ بعد از ظهر از فرودگاه مانیل ترمینال ۳ , به طرف پورتوپرنس به راه افتادیم.

سفرنامه تور فیلیپین

قایق در ساحل برای سفرنامه تور فیلیپین

پالاوان ( پورتو پرنسس )

پروازمان نزدیک به ۵۰ دقیقه زمان برد و ایرلاین بسیار راحتی بود. در آسمان پورتوپرنس جزیره ای دوک شکل و بزرگ را دیدیم. پالاوان از جزیره های مرکزی در قسمت شرقی کشور فیلیپین است. پلیکان پرواز هتل فوق العاده ای را برای چهار شب اقامتمان در این منطقه رزرو کرده بود. اسم هتلمان امپایر سویتسز بود که در مرکز شهر قرار داشت. از فرودگاه به طرف هتل ترانسفر شدیم. برای روز بعدمان تور بازدید از رودخانه زیرزمینی , قایق سواری و سرو نهار را داشتیم که بوسیله ون انجام می گردید.

تور شهری پالاوان

ساعت ۶ صبح یک ون به دنبالمان آمد و به همراه دیگر گردشگران حرکت کردین. در مسیر که بودیم منظره های بکر و زیبایی را می دیدیم. حدود دو ساعت در راه بودیم و بعد از رسیدن به بندر سوار قایق شدیم. پس از اندکی انتظار قایق موتوری به راه افتاد. در راه نیز شاهد مناظری بودیم که موجب آرامش روحمان می شد و از نظر من از عجیب ترین اماکنی بود .

تصویر محل اقامت ما در سفرنامه تور فیلیپین

سفرنامه تور فیلیپین

شرح یک تور شهری بی نظیر

ساعت شش صبح بود که ون به دنبالمان آمد و با دیگر توریست ها به راه افتادیم. در مسیر منظره های طبیعی و بسیار زیبایی را دیدیم. نزدیک به ۲ ساعت در راه بودیم و پس از رسیدن به بندر سوار قایق شدیم. بعد از کمی منتظر ماندن قایق موتوری حرکت کرد. در این مسیر مناظر خیره کننده ای را می دیدیم که به روحمان آرامش می داد . در نظرم از عجیب ترین اماکنی بود که تا به امروز می دیدم. بعد از نزدیک به یک ساعت به ساحل رسیدیم.

غارنوردی عجیب و غریب

جهت رسیدن به غار باید اندکی پیاده راه می رفتیم. در طول مسیرمان در ساحل تعدادی سوسمار دیدیم که با مردمان محلی هم زیستی داشتند.   تعدادی قایق منتظر بود تا ما و دیگر گردشگرها را نیز سوار کند و به داخل غار ببرد. تمامی این خدمات شامل هزینه توری بود که از پیش پرداخت کرده بودیم. در هرکدام از قایق ها نزدیک به ۸ نفر می توانستند سوار شوند. از دهانه غار که رد شدیم تاریکی فرا گرفت . بوسیله چراغ قوه می توانستیم داخل را ببینیم.  یک رودخانه در داخل یک کوه واقع شده بود. توصیه میکنم که اگر به طبیعت بکر علاقه دارید  از این غار دیدن کنید. بعد از یک ساعت گشتن در غار بیرون آمدیم . بوسیله قایق به ساحل رفتیم.

غار زیبا در سفرنامه تور فیلیپین

بعد از ظهر تور شهری مان

بعد از آن به رستورانی محلی رفتیم که غذایمان را آماده کرده بودند. نهارمان محلی و متشکل شده از برنج , مرغ سرخ شده بود. بعد از ظهر نیز سوار ون شده و برگشتیم. در مسیرمان چندمرتبه ایستادیم تا از تماشای منظره های بکر لذت ببریم. در قسمت هایی هم سفرانمان از زیپ لاین استفاده می نمودند. زیپ لاین مانند یک طناب بود که در ارتفاعی زیاد آن را نصب می کردند و هنگامی که به آن آویزان می شدید سر می خوردید ! این تفریح برای جوانان خیلی خوب بود. نزدیک ساعت ۶ بود که به پورتوپرنس رسیدیم و به هتلمان بازگشتیم

برای مشاهده تورهای فیلیپین از اینجا وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *