post

سفرنامه تایلند

اواسط تابستان بود که تصمیم گرفتیم برای سفر به تایلند برویم . اما خوب برای بودجه بندی ، تصمیم گرفته شد که برای تعطیلات نوروز به تایلند سفر کنیم.

سفرنامه تایلند – دلیل سفر شما چیست ؟

هر کسی برای سفر به تایلند دلایل خودش را دارد. یکی از ما می گفت که می دانیم قطب شکم گردی جنوب شرق آسیا است. یکی دیگر می گفت مردمان مهمان نوازی دارد. جوان و جاهل ترمان هم که دلیلی داشت که به درد مسافرت خانوادگی نمی خورد !

اما دلیل من برای سفر به تایلند ، دیدن کرابی و سواحل بی نظیرش بود. من بارها عکس هایش را در اینترنت دیده بودم و عاشق رفتن به آن سواحل را داشتم . دوست داشتم در کنار ساحل ریلکس کنم .

انتخاب مقصد

بعد از کلی بحث درباره مقصد و شنیدن نظر همه و رسیدن به اجماع. نتیجه آن شد که ابتدا به کرابی برویم و سپس به بانکوک.

انتخاب آژانس مسافرتی

خوب حالا پنجاه درصد راه را رفته بودیم . دیگر نوبتی هم که باشد نوبت انتخاب کارگزار است. امروزه گوگل کردن نیازهایمان یه راه ساده است. در جستجوهایمان ، متوجه قدمت کاری آژانس پلیکان پرواز آسیا شدیم . خوب با توجه به حسن شهرت این آژانس  ، نشانی آن را به دست آوردیم و برای صحبت درباره تور به آنجا رفتم.

انتخاب خط هوایی برای سفر

آنطور که متوجه شدم برای رسیدن به تایلند، خطوط هوایی ماهان ، قطری ایرویز و امارات ایرویز بهترین گزینه ها بودند. خوب نتیجتا ، تصمیم گرفتم بین دو خط هوایی قطر ایرویز و امارات ایر ویز یکی را انتخاب کنم.  اما در پاییز خطوط هوایی تای ایرویز راه اندازی شد در ایران که از تهران به سمت بانکوک مستقیم پرواز می کرد. خوب چی بهتر از آن؟

برنامه ریزی برای تور

آژانس پلیکان پرواز چندین پیشنهاد برای سفر داد. نهایتا چیزی که به نظرم بهتر آمد این بود که در تاریخ ششم فروردین ماه از تهران به سمت کرابی برویم و دوازدهم فروردین ماه از کرابی به بانکوک برویم . شانزدهم فروردین هم از بانکوک به تهران بازگردیم.

آذرماه که قیمت بلیط های تای ایرویز مناسب تر بود ، بلیط ها را گرفتیم. بعدها شنیدم کمتر از یک هفته پس از خرید بلیط ها ، قیمت ها افزایش داشته است . حسابی شانس آورده بودیم.

قرار شد که اسفند ماه برای صدور ویزاها اقدام کنیم. خبردار شدیم تا دهم اسفند ماه ، صدور ویزای تایلند رایگان انجام می شود. صدور ویزاها ۴ روز کاری زمان برد.

انتخاب هتل

ازمن پرسیدند برای هتل ها چه چیز مد نظرمان است. من گفتم برای کرابی ، می خواهم حتما کنار ساحل باشد . برای بانکوک هم نزدیک بودن به منطقه پراتونم. با بررسی سه هتل کرابی من جمله ، هتل Sand Sea Resort و phra nang inn به انتخاب رسیدم. هتل  phra nang inn را انتخاب کردم . چرا در خود کرابی بود. روبروی هتل ، دریا بود.

برای اقامت در بانکوک هم ، دو هتل در محله پراتونم نشانم دادند .هتل های True Siam Rangam و Le Tada Parkview . هر دو هتل در مرکز شهر واقع شده بودند. به پاساژها و مراکز دیدنی بانکو حسابی نزدیک بودند. کمی انتخاب هتل بانکوک سخت تر بود. نهایتا هتل Le Tada Parkview را انتخاب کردم.

شروع سفر

پنجم فروردین ماه ، عوارض را پرداختم و ارز هم برای سفر خریدم.

ساعت ۶ عصر ۶ فروردین ماه در فرودگاه حاضر شدیم . تشریفات فرودگاهی به راحتی انجام شد. اما پرواز با تاخیر نیم ساعته انجام گرفت. برای غذا ، شامی که شیرین مزه بود برایمان سرو کردند. عجیب است این همه تمایل به غذاهای شیرین در جنوب شرق آسیا.

روز اول سفر در تایلند :

ساعت ۷ صبح به فرودگاه رسیدیم . کمی طول کشید تا گیت پرواز به کرابی را پیدا کنیم. نیم ساعتی طول کشید. باید برگه مشخصاتی که شامل نام و مقصد و نام خانوادگی بود پر می کردیم. برای خروج باید این برگه ها پر می کردیم. این پرواز هم نیم ساعت تاخیر داشت. ساعت ۹:۳۰ به فرودگاه کرابی رسیدیم .

وسایل را تحویل گرفتیم . به دنبالمان آمدند و ما را به سمت هتلمان بردند. حقیقتش ، هتل بسیار از تصاویرش بهتربود. رو به دریا کلاب و رستوران هتلمان بود. حداکثر سه متر تا ساحل فاصله داشتیم. هتل کنار خیابان اصلی کرابی بود. فروشگاه و رستورانهای بسیاری بود.

ادامه روز اول سفر به کرابی:

لازم بود ناهار را بخوریم و بعد از استراحت شروع به گشت و گذار در خیابان کردی. آب و هوا گرم و مرطوب بود. اما عصرهنگام هوا بهتر شد. باد خنکی شروع به وزیدن کرد.

از باجه هایی که تور شهری می فروختند، تور جزیره جیمزباند را خریدیم . قرار شد فردا صبح ساعت ۸:۳۰ با قایق سنتی برویم.

روز دوم سفر در کرابی :

ساعت ۸:۳۰ ون به دنبال ما آمد . حدود یکساعت و نیم در راه بودیم تا به اسکله مورد نظر رسیدیم. ابتدا به دهکده شناور رفتیم. در دهکده ، حتی یک مسجد هم بود . نیم ساعت زمان داشتیم تا دهکده را بگردیم . بعد از آن به دیدن جزیره جیمز باند رفتیم و برای صرف ناهار به سمت دهکده شناور به راه افتادیم.

برای ناهار ، برنج و مرغ و ماهی و سبزیجات و نوی سوپ دادند. البته که بسیار چسبید. پس از کمی استراحت ، به طرف اسکله به راه افتادیم.

ادامه تور یک روزه جزیره جیمز باند :

در مسیر برگشت ، از معبد کوچک بودای آرمیده دیدن کردیم . بعد از آن به غار میمون ها رفتیم. سپس آبشار زیبای کوچکی را هم تماشا کردیم.

ساعت ۱۷:۰۰ به هتل بازگشتیم. بد نبود کمی ماساژ پا را امتحان کنیم.

ناهارمان شامل برنج , مرغ , ماهی , سبزیجات و سوپ می شد و بسیار خوشمزه بود. پس از سرو ناهار و کمی استراحت سوار قایق شده و به طرف اسکله حرکت کردیم. در مسیر برگشتمان نیز از معبد بودای خوابیده و غار میمون ها دیدن کردیم. برنامه تفریحی مان با بازدید از آبشاری کوچک به پایان رسید.

برای فردایمان ، تور جزایر فی فی را رزرو کردیم. سیمکارتی تهیه کردیم که تا یک هفته اینترنت داشت.

روز سوم سفر در کرابی :

مثل دیروز ساعت ۸:۳۰ ون به دنبال ما آمد. به ساحل که رسیدیم در حدود ده دقیقه زمان برد. سوار قایق شدیم و به سمت جزیره پدا به راه افتادیم.

شنا کردن در آبهای فوق شفاف جزیره بسیار لذت بخش بود. بیست دقیقه به شنا کردن پرداختیم و پس از چند دقیقه سوار قایق شدیم. مناظری را دیدیم که بهیچ عنوان نمی توان نوشت .

پس از گذشت نیم ساعت به جزیره مایا بی رسیدیم. ساحل آن تماما شن های سفید و بسیار نرم داشت. بی نظیر بود . در همین حد می توان آن را توصیف کنم. نیم ساعتی را در جزیره گشت زدیم.

جزیره فی فی و ادامه گشت :

به سمت جزیره فی فی به راه افتادیم . برای ناهار به دهکده تون سای رسیدیم. پس از ناهار به سمت جزیره میمون ها به راه افتادیم. ماهی های رنگارنگ در آبهای زلال پدیده عجیبی بود. برنامه اسنورکینگ را در جزیره های دریای آندامان ادامه دادیم. ساعت ۱۷ به هتل بازگشتیم. شب هنگام در ساحل پیاده روی کردیم و شام خوردیم.

روز چهارم سفر در کرابی :

صبح را در دریا شنا کردیم. عصر در خیابان های کرابی گشت و گذار کردیم. از فروشگاه ها خرید کردیم. مردمان جزیره ، بسیار خوش رو و دوست داشتنی هستند.

روز پنجم سفر در کرابی :

تصمیم گرفتیم امروز انواع ماساژها را امتحان کنیم. ماساژ با روغن ، ماساژ با سنگ داغ و … خستگی ها در رفت.

برای تور بازار آخر هفته ، اقدام کردیم. از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بازار برقرار بود. فاصله تا هتل ما ۳۰ دقیقه بود. خرید کردیم و از سر شب دلتنگ رفتن از کرابی داشتیم.

روز ششم سفر عزیمت به سمت بانکوک :

صبح زود از خواب برخاستیم. صبحانه را میل کردیم و به سمت فرودگاه به راه افتادیم. ساعت ۱۰:۱۰ پرواز ما به سمت بانکوک انجام می پذیرفت. یک ساعت و نیم بعد در بانکوک به زمین نشستیم. به هتلمان ترانسفر شدیم. هتل ، بسیار هتل خوبی بود. در اطراف هتل ، کلی رستوران و فروشگاه وجود داشت.

ناهار را در یکی از مراکز خرید نزدیک هتل صرف کردیم. عصر هنگام به مرکز خرید معروف ام بی کی رفتیم. فقط کافی بود یک ربع پیاده روی کنیم. فروشگاه ها تا ساعت ۲۰:۳۰ باز بودند . نسبت به کرابی زودتر تعطیل می شدند.

ایستگاه bts نزدیک به هتلمان بود. وقتی دیدیم فروشگاه ها بستند. تصمیم گرفتیم bts  را امتحان کنیم. امتحان جالبی بود. باید ایستگاه را مشخص می کردیم تا مبلغ بلیت مشخص شود. بالاخره با این ریسک به ایستگاه Victory Monument رسیدیم و به هتل برگشتیم.

روز هفتم سفر در بانکوک :

یکشنبه ها بازار بزرگ چاچوتاک برگزار می گردد. و امروز یکشنبه است. به بازار رفتیم . یعنی تاکسی گرفتیم. همه چیز در این بازار پیدا می شود. تا ساعت ۱۶:۰۰ در بازار گشت زدیم. اما بازار بسیار بزرگ تر از این حرفها بود که تمامش را بگردیم. رستورانی ایرانی پیدا کردیم . نام آن ، رستوران نور بود. در منطقه پتونم قرار داشت. غذاها بسیار عالی بود. انصافا خاطرات خوشی برایمان رقم زد.

عصر هنگام به fashion mall رفتیم. یک ساعتی را در خیابان خائوسان گشت زدیم و نهایتا برای ماساژ اقدام کردیم. خستگیمان در رفت.

روز هشتم سفر در بانکوک :

امروز برای بازدید از کاخ پادشاه بسیار مناسب بود. به گرند پالاس رفتیم. می بایست برای ورود ، دامن یا شلوار بلند پوشید . لباسها باید جوری باشد که بازوها معلوم نباشد. اگر لباسمان مناسب نباشد، فروشگاههایی هستند که لباس های مناسب را باقیمت مناسب میفروشند.

در گرند پالاس ، ساختمان اداری ، معبد زمردین بودا و اقامتگاه سلطنتی وجود دارد. برای ورود به کاخ باید مبلغی را بپردازیم. ورودیه برای دیدن وات پرا کائو، ساختمان جواهرآلات و سکه های دربار تایلند و موزه منسوجات شاه بانو سیرکیت است. بازدید از کاخ سه ساعت زمان برد.

می خواستیم به معبد بودای آرمیده که در نزدیکی کاخ سلطنتی بود برویم. می خواستیم ببینیم واقعا هزار بودا در این معبد هست یا خیر؟ یک ساعت از معبد دیدن کردیم و به هتل بازگشتیم.

عصر روز هشتم در بانکوک :

به بازار پراتونم رفتیم. اینجا قدیمیترین بازار بانکوک است. همه چیز در این بازار وجود دارد. درست است که فروشگاه ها ساعت ۲۱:۰۰ می بندند. اما بازارهای شبانه برقرار می شوند که بهترین هستند. تا نیمه شب هم باز است.

روز نهم سفر در بانکوک :

امروز را بیشتر استراحت کردیم. کمی آب تنی کردیم . دوباره به رستوران نور رفتیم. به فشن مال رفتیم و تور کشتی کروز را رزرو کردیم.

ساعت ۱۸:۰۰ ون به دنبال ما آمد. به اسکله ریور سیتی بعد از چهل دقیقه رسیدیم. قیمت در ریور سیتی بالاتر بود. اما برای گشتزنی بسیار جذاب بود. به کشتی رسیدیم و سوار شدیم . از بین غذای هندی و بین المللی غذای بین المللی را انتخاب کردیم. کشتی دارای دو طبقه بود. طبقه پایین در اختیار هندوستانی ها بود. روی عرشه ملیت های مختلف جمع شده بودند. مناظر بسیار زیبا و چشم نواز بود. ساعت ۲۱:۳۰ کشتی پهلو گرفت و با ون به هتل بازگشتیم.

روز دهم سفر در بانکوک :

روز گذشته تور یک روزه را رزرو کرده بودیم. ساعت هفت صبح ون به دنبال ما آمد که به سمت کاخ تابستانی برویم. یک ساعتی طول کشید تا برسیم. در قرن هجدهم این کاخ برای تفرجگاه فصل تابستان خاندان سلطنتی ساخته شد. این کاخ دچار آسیب هایی شد. نهایتا در قرن نوزدهم بازسازی شد.ما می توانستیم تنها کاخ وهات چامرون که سبک چینی دارد ببینیم. البته کاخ دیگری که به سبگ تایلندی ساخته شده بود را می توانستیم ببینیم. یک ساعت زمان برد تا کاخ را دیدیم.

سپس به سمت آیوتایا به راه افتادیم. این شهر در سال ۱۳۵۰ میلادی ساخته شد. چهارصد و پانزده سال پایتخت تایلند بود. پس از نیم ساعت به معبد بودای آرمیده رسیدیم. این چه حکمتی است که بودا در تایلند همیشه دراز کشیده است؟! به فیل سواری پرداخیتم و به سمت بانکوک به راه افتادیم.

ادامه روز دهم سفر در بانکوک :

ناهار را در رستورانی در بین راه صرف کردیم. ساعت ۱۵:۳۰ به هتل رسیدیم/ عصر هنگام به مرکز خرید سیام پاراگون رفتیم و تا زمانی که شب شد در مرکز خرید گشت زدیم.

امشب شب آخر سفر ماست. دوباره رفتیم که ماساژ داشته باشیم. به هتل بازگشتیم و وسایلمان را جمع کردیم. دلمان برای این کشور زیبا و مردمانش تنگ می شود.

روز یازدهم سفر و بازگشت:

ده و نیم صبح آماده شدیم تا به فرودگاه برسیم. نیم ساعت بعد در فرودگاه بودیم. به سمت گیت رفتیم و یک ساعت بعد ، چمدان را تحویل دادیم . ناهار را در فرودگاه خوردیم و ساعت ۱۵:۰۰ سوار هواپیما شدیم. هفت ساعت بعد در فرودگاه امام خمینی به زمین نشستیم.

در پایان ، چیزهایی را باید برای شما بگویم:

حتما یک بار را به تایلند سفر کنید. حتما حتما به سواحل دریای آندامان بروید. اگر سواحل دریای آندامان را نبینید ، انگار که اصلا به تایلند نرفته اید.

عشق خریدها ، به تایلند بروید. بهشت کیف و کتونی و لباس مناسب است. ایاب و ذهاب ارزان قیمت است. همه چیز می توانید پیدا کنید.

تایلندی ها با توریست ها بسیار خوش برخورد و شاد هستند.

دنبال تخفیف نباشید. قیمت ها واضح و مشخص است.

صرافی ها زیاد هستند. هر دفعه مقدار کمی از دلارهایتان را چنج کنید.

هر سن و سلیقه ای داشته باشید، قطعا به شما خوش می گذرد.

کارگزاری را که برای سفر انتخاب می کنید ، برای خوش گذشتن بسیار مهم است.