post

سرو غذا به سبک دهکده مارها !

آیا می دانید رستورانی در ویتنام وجود دارد که غذاهایش را با مار کبری درست می کند؟ شاید به نظرتان چندش آور ترین غذای ممکن در جهان همین باشد اما جالب است بدانید که همین غذا طرفداران بسیاری دارد. اگر میهمانان گرسنه به آنجا بروند مار کبری می خورند اما اگر اشتهای آنها کمتر باشد سراغ مارهای کوچکتر می روند.

این رستوران عجیب را به عنوان نگوین ون دوک Nguyen Van Duc می شناسند که در هانوی، ویتنام بسیار معروف شده است. همه ی ویتنامی ها می دانند که این رستوران با گوشت خزندگان غذا درست می کنند.

چه خاصیتی دارد ؟

مردم ویتنام علاوه بر طبخ مار عملیات پرورش آن را هم انجام می دهند. اهالی این منطقه معتقدند که از خون مارها سردرد و مشکلات استخوانی را بهبود می بخشد. همچنین گوشت آن نیز برای بدن مفید است. اما یک دُز معین دارد که آشپز رستوران می داند چقدر از گوشت آن را داخل غذا بریزد.

افراد در ویتنام برای رژیم غذایی خود از این غذا استفاده می کنند ولی برای توریست هایی که به ویتنام سفر کردند صرف گوشت مار بسیار عجیب بوده است. غذاهایی هستند که قلب تازه ی مار را سرو می کنند.

تنها ایرادی که این رستوران دارد این است که پرسنل آن به زبان انگلیسی مسلط نیستند و ممکن است منظور میهمانان را به خوبی متوجه نشوند.

یکی دیگر از شگفتی های این رستوران تعامل مشتری با اشپز است که می تواند از نزدیک سلاخی مار را ببیند و شاهد طبخ آن باشد. از طرفی افرادی که طرفدار حیوانات هستند واکنش تندی به این موضوع نشان داده اند.

مرحله ی تف دادن گوشت مار

یک مار کبری برای ۶ تا ۸ نفر قابل مصرف است. حدود ۶۰ دلار می باشد. این نوع غذا را در قالب ساندویچ نیز سرو می کنند که قبل از آماده سازی گوشت مار را با روغن تف می دهند و با گیاهان مختلفی نوش جان می کنند. یکی از پرطرفدار ترین روش های طبخ آن مار دودی است که بسیار راحت انجام می شود. بافت گوشت مار به گوشت مرغ بسیار شبیه است.

آیا شما حاضرید این غذا را صرف کنید ؟!

اگر قصد سفر به ویتنام را دارید کلیک کنید …

پلیکان پرواز آسیا مجری مستقیم تورهای ویتنام آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

سرو غذا به سبک دهکده مارها !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *