post

بررسی قیمت سفر به بالی

لازم است قبل از سفر به هر مقصدی از جهان، بودجه ی خود را در نظر بگیرید. توصیه می کنیم که حتی اگر بار اولی نیست که می خواهید به بالی سفر کنید، مطلب زیر را دنبال کرده و قیمت سفر به بالی را از هر نظر بررسی کنید …

راهنمای سفر

در نظر داشته باشید که بالی یک مکان گردشگری شلوغی است. در آنجا باید به عقاید محلی هایشان احترام بگذارید. سعی کنید اگر می خواهید آب معدنی بخرید از برند های معتبری استفاده کنید. در صورت رفتن به جنگل ها مراقب حیوانات وحشی باشید. همچنین نوع پوشش خود را طبق پوشش مردم بالی انتخاب کنید.

واحد پول و ارز

در اندونزی به واحد روپیه اجناس را با هم مبادله می کنند. علامت اختصاری آن RPمی باشد. اگر از نظر ارزی بخواهیم بررسی کنیم. روپیه معادل ۰٫۰۰۰۰۷۱ دلار آمریکا است. پس نتیجه می گیریم روپیه ارزش بالایی ندارد. حتما برای تبدیل ارز با مشکل روبه رو خواهید شد.

سعی کنید تعدادی روپیه از ایران بخرید و درصورت تبدیل ارز اینکار را در بانک های اندونزی انجام دهید. حتی شما می توانید به صرافی هایی که نماد سبز مورد تایید بانک را دارند مراجعه کنید. در کل بدانید که انجام این کار در فرودگاه یا هتل اصلا به صرفه نیست.

هر روپیه ۱۰۰ سن است. این سکه ها بصورت ۵۰- ۱۰۰ – ۲۰۰ – ۱۰۰۰ در بین مردم وجود دارد. اسکناس هایی که در اختیار شما قرار می گیرد چند رنگ مختلف بنفش، سبز، آبی و صورتی که هر یک به ترتیب ۱۰ هزار روپیه ،۲۰ هزار روپیه، ۵۰ هزار روپیه و ۱۰۰ هزار روپیه می باشد.

تهیه ی ویزا

برای سفر به بالی باید برای ویزا اقدام کنید. یک ویزای توریستی هم بصورت فرودگاهی و هم با مراجعه به سفارت اندونزی قابل اخذ می باشد. مهلت استفاده از آن تا ۳ ماه می باشد. این ویزا را بصورت ۱ هفته ،  ۲ هفته و ۱ ماه صادر می کنند.

 در صورت سفر به بالی، برای اطلاع از قیمت ویزای اندونزی با کانتر مربوطه در پلیکان پرواز آسیا تماس حاصل فرمایید.

برای اخذ ویزای اندونزی چه مدارکی لازم است ؟

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ی فرد

  • بلیط رفت و برگشت به بالی

  • رزرو هتل مورد نظر

  • گواهی تمکن مالی

  • پرداخت هزینه ی ویزا

  • پرداخت عوارض

افراد برای سفر به خارج از کشور باید عوارض خروج را پرداخت کنند. این هزینه بر اساس تعداد دفعات خروج شما متغیر است. یکی از اصلی ترین مدارکی که لازم است، اصل پاسپورت می باشد. همچنین شما می توانید یا بصورت آنلاین پرداخت را انجام دهید و یا آن را در گیت هوایی و زمینی موقع خروج بپردازید.

هزینه ی تور بالی

افرادی هستند که پرواز و هتل را جداگانه رزرو می کنند اما باید توجه داشته باشید که خرید تور کامل در قالب پکیج بصرفه تر است. پلیکان پرواز آسیا مجری مستقیم برای اطلاع از قیمت تور بالی کلیک کنید …

سفر شخصی

همانطور که میدانید مستقیما از تهران به بالی امکان پرواز نیست.  دو توقف بالی حدود ۱۶ ساعت زمان می برد. با توجه به ایرلاین انتخابی شما و تاریخ مورد نظرتان هزینه ی پرواز متغیر می باشد. پس اگر سفر شخصی خارج از تور را ترجیح می دهید، از بلیط های پرواز لحظه آخری استفاده کنید.

حمل و نقل

وسایل نقلیه ی گوناگونی همچون : اتوبوس، کشتی، تاکسی، شاتل گردشگری و اوبر در بالی وجود دارد. یکی از وسایل حمل و نقل بالی را بمو می نامند که شبیه به ون است و یکی دیگر از آنها اجک نام دارد که همان موتور سیکلت می باشد. هر یک از اینها کرایه های مختلفی دارند. برای مثال راننده های تاکسی بین ۷۰ تا ۱۴۰ هزار روپیه از شما دریافت می کنند. یا راننده های بمو نفری ۵ هزار روپیه را برای کرایه تعیین کرده اند. در بالی ماشین، موتور سیکلت و دوچرخه را اجاره می دهند که هزینه ی آن روزانه پرداخت می شود.

اقامتگاه در بالی

اگر می خواهید از هزینه های سفر کم کنید می توانید هاستل ها را برای اقامت انتخاب کنید. البته هاستل ها امکانات کاملی برای مسافر در نظر نگرفتند به همین دلیل آن را با قیمت کمتری اجاره می دهند. یکی دیگر از راه ها انتخاب آپارتمان های بالی است که باز هم امکانات آن به پای هتل ها نمی رسد ولی در درجه ی بالاتری از هاستل ها قرار گرفته اند.

علاوه بر اینها هتل های ۳ ،۴ و ۵ ستاره در بالی وجود دارد که با خدمات کامل در اختیار شما قرار می گیرد. اتاق های این هتل ها مجهز هستند و طول اقامت را برای شما راحتتر می کنند. در بین هتل ها برای پرداخت هزینه ی کمتر می توانید به سراغ ۳ ستاره ها بروید. اگر هم هزینه ی سفر برایتان اولویت نیست و به دنبال مکانی لاکچری و فول امکانات می گردید، هتل های ۴ و ۵ ستاره گزینه ی مناسبی برای شماست. در کل قیمت هتل های بالی نسبت به ایران خیلی کمتر است پس جای نگرانی نیست.

قیمت غذاها

باز هم هزینه ی غذا در رستوران های بالی از ایران کمتر است. اما برای کاهش هزینه های سفر می توانید صبحانه، ناهار و شام را در رستوران های معمولی تر صرف کنید. کیفیت غذاهای همه ی رستوران های بالی خوب است  و جای نگرانی نیست. علاوه بر اینها در نظر داشته باشید که درصورت خرید مواد غذایی و آشپزی توسط خودتان، هزینه ی خوراک برایتان بصرفه تر است.

خرید در مراکز مختلف بالی

علاقه مندان به خرید، باید هزینه ای جداگانه را برای خرید انواع پوشاک، آثار هنری و تزیینی در نظر گیرند. مراکز خرید در بالی با فروش اجناس متنوع وسوسه انگیز هستند و نمی توان این فرصت را ازدست داد.

قیمت تفریحات

انواع مختلفی از تفریحات در بالی وجود دارد که سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند. برای مثال ورزش های آبی که طرفداران زیادی دارد و کروز سواری که تا حد زیادی لذت بخش است. استفاده از سرگرمی های بالی به پرداخت هزینه ی آن می ارزد و لحظات به یاد ماندنی را برایتان به جای خواهد گذاشت.

هزینه ی مکالمه و استفاده از اینترنت

مسافران می توانند در بالی سیمکارت هایی تهیه کنند و از آن هم برای مکالمه و هم برای استفاده از اینترنت همراه استفاده کنند. تهیه سیمکارت از اپراتور Telkomsel را پیشنهاد می کنیم که آنتن دهی بالایی دارد. البته در هتل، رستوران و کافه های بالی اینترنت وای فای رایگان در اختیار شما قرار می گیرد اما باز هم تهیه سیمکارت ضرری ندارد. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ی مکالمه ها به ازای هر دقیقه به واحد پول روپیه محاسبه می شود.

چه زمانی برای سفر به بالی مناسب است ؟

با توجه به آب و هوای بالی، از آوریل تا اکتبر می توانید اقامت در یک فصل بدون بارندگی را تجربه کنید. علاوه بر آن در تابستان تعداد زیادی از افراد به بالی سفر می کنند که اوج سفر را می توان از ماه نوامبر تا مارس در نظر گرفت.

امیدواریم توانسته باشیم تا اطلاعات خوبی از هزینه های سفر به بالی را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر قصد خرید تور بالی را دارید کلیک کنید …

پلیکان پرواز آسیا مجری مستقیم تورهای بالی، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *