post

شهر دانانگ ویتنام

در مرکز کشور ویتنام، شهر دانانگ قرار دارد. به جرا این شهر ، یکی از زیباترین شهر ها درمنطقه جنوب شرق آسیا است. اگرچه ممکن است گردشگران ایرانی و خارجی زیاد با نام این شهر آشنایی نداشته باشند . اما وظیفه ما به عنوان مجری تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا این است که معرفی کنیم. پس با آژانس پلیکان پرواز آسیا همراه باشید.

مشخصات کلی شهر دانانگ ویتنام

همان طور که گفته شد، شهر دانانگ در مرکز این کشور واقع شده است. شهری در سواحل زیبای دریای چین . این شهر به تازگی با سرمایه گذاری هایی که شده است، پیشرفت بسیاری نموده است. مسائل حمل و نقل و ساخت پل و … از جمله اقداماتی بود که سبب پیشرفت و مدرنیزه شدن شهر شده است. دانانگ پس از هانوی و سایگون سومین شهر بزرگ ویتنام است.

شهر دانانگ ویتنام ، دروازه ارتباط با اروپاییان

شهر دانانگ علاوه بر اینکه بخاطر پلهای معروفش شناخته میشود ، پل ارتباطی ویتنام با اروپا بوده است. در قرن شانزدهم ، زمانی که پرتغالیها به ویتنام رسیدند، در این شهر پیاده شدند. فرانسویها هم برای ورود به خاک ویتنام از این شهر وارد شدند.

جاذبه های گردشگری شهر دانانگ

  • کوه های مرمرین
  • غواصی در جزیره چام
  • پل اژدها
  • شبه جزیره سن ترا
  • ساحل MY KHE
  • کوه های مرمرین شهر دانانگ

کوه های مرمرین یکی از مهمترین جاذبه های شهر دانانگ در  تور ویتنام  است. نام محلی کوه NGA HANH SON است که ترجمه آن کوه های پنج عنصر است. به فاصله هفت کیلومتر که از دانانگ دور می شویم . به صخره هایی می رسیم که از مرمر و سنگ آهک تشکیل شده است.

این کوه هااز غارها و تونلها و معابد بسیاری تشکیل شده است. سال های سال غارها مامنی برای سربازان به شمار می آمد . همچنین پناهگاهی برای راهبان بودایی بود که درآنجا اقامت می کردند. اگر بتوانید به بالای صخره ها بروید ، نمایی کامل از دانانگ را مشاهده خواهید کرد.

افسانه های کوه های مرمرین شهر دانانگ 

افسانه ای وجود دارد که دانستنش خالی از لطف نیست . در افسانه ها آمده است که اژدهایی در این جا تخم گذاشت. بعد از گذشت هزار روز ، دختری زیبا روی از درون تخم بیرون آمد و پوسته ها را جا گذاشت. این صخره ها، همان پوسته تخم هستند که باقی مانده است.

  • غواصی در جزیره چام

جزیره چام در واقع بیست کیلوتر با شهر دانانگ ویتنام فاصله دارد. اگرچه هنوز بین گردشگران این جزیره شناخته شده نیست . اما زیباییهایش بر هیچ گردشگری پوشیده نمیماند. کمتر شناخته شده بودن این جزیره ، باعث شده که تقریبا محلی دنج و خلوت برای گردشگران به حساب بیاید.

یکی از فعالیت های معمول در جزیره چام ، غواصی است. زندگی زیبای زیر آب ، بکمک قایقها صورت می گیرد. می توانید جداگانه نسبت به خرید تور غواصی اقدام کنید و لذت ببرید.

  • پل اژدهای شهر دانانگ ویتنام

سمبل این شهر ، همان پل اژدهای شهر دانانگ ویتنام است. درازای پل در حدود ۶۶۶ متر است و از این بابت در ویتنام تک است. بر روی پل ، اژدهایی زرد رنگ قرار دارد که گویی در حال عبور از پل است . روزهای آخر هفته یعنی در شنبه ها و یکشنبه ها المانهای نوری پل روشن می شود. از دهان اژدها آب و آتش به بیرون فوران می کند. و این یک تجربه شگفت انگیز برای گردشگران است.

  • شبه جزیه سون ترا

سون ترا (SON TRA) شبه جزیره است نزدیک به شهر دانانگ ویتنام واقع در شرق. شبه جزیره سون ترا ، در واقع جنگلی انبوه و گرمسیری در میان دریاست . برای گشتن در جنگل ، میتوانید اسکوتر یا موتور RENT کنید. یکی از جاذبه های گردشگری این شبه جزیره ، مجسمه هفتاد متری QUAN AM است . در سفر به این جزیره ، حتما مجسمه را هم ببینید.

  • ساحل MY KHE

سواحل دانانگ از پرجاذبه ترین سواحل کشور ویتنام هستند. ساحل می خه (MY KHE) سال هاست که برای توریست ها شناخته شده است. بزرگترین ساحل شهر دانانگ ویتنام ، با شنهای طلایی و آبی بیکران. از بهترین مناظر دیدنی ساحل  MY KHE ، تماشا طلوع آفتاب است. پیشنهاد می کنیم ، در  تور دانانگ این فرصت را از دست ندهید.

مهم ترین فعالیت هایی که در ساحل MY KHE می توان انجام داد  ،استراحت ، شنا ، ماهیگیری است.

تور ویتنام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *