post

تپه های شکلاتی فیلیپین

تپه های شکلاتی ، ارتباطی به تهیه شکلات یا مصنوعات شکلاتی ندارد. تپه های شکلاتی فیلیپین در واقع مجموعه ای از تپه های طبیعی است . درست است که به آنها تپه های شکلاتی میگوییم. اما آنها در واقع کوه هستند.

اطلاعات نخستین در مورد تپه های شکلاتی 

تپه های شکلاتی در استان بوهول هستند. این تپه های بانمک، با زاویه هایی نرم کنار هم ردیف شده اند. تعداد آنها شگفت انگیز است. حداقل ۱۲۶۰ تپه در این ناحیه کنار هم قرار گرفته اند.

ولی تعداد دقیق تپه های شکلاتی ، ۱۷۷۶ تپه است. منطقه ای که این تپه ها در آن حضور دارند ، حدود پنجاه کیلومتر مربع است. در بهار آنها با علف های سبز رنگ پوشیده شده اند. اما با تغییر فصل به رنگ قهوه ای در می آیند.

 

چرا تپه های شکلاتی آنقدر اهمیت دارند؟

مهم ترین و مشهورترین جاذبه گردشگری استان بوهول ، تپه های شکلاتی هستند. به حدی این تپه ها مهم هستند که تصویر آنها بر روی پرچم ایالتی استان بوهول نقش بسته است. تپه های شکلاتی در فیلیپین سومین بنای ملی زمین شناسی هستند. به جز آن ، این تپه ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است.

ویژگی های تپه های شکلاتی 

تپه های بصورت تل های علفی هستند . شکل غالب آنها ، مخروطی است. تعداد آنها را بین ۱۲۶۸ تپه تا ۱۷۷۶ تپه اعلام کرده اند. جنس این تپه ها از سنگ آهک هستند که از چمن پوشیده می شوند. ارتفاع معمول آنها بین سی تا پنجاه متر است . اما بلندترین تبپه شکلاتی ، ۱۲۰ متر بلندی دارد. نزدیک ترین شهرها به تپه های شکلاتی ، کارمن ، باتوان و ساگبایان هستند.

با ورود به فصل خشک و خشک شدن علف ها ، تپه ها رنگ قهوه ای قشنگی می گیرند . یک نکته جالب. اینکه شکلات های بوسه ای از برند هرشی ، شکل خود را از این تپه ها وام گرفته اند.

گیاهان تپه های شکلاتی 

روی تپه های شکلاتی عمدتا علف می روید. گونه های علف و سرخس و گل های کوچک ، این تپه ها را می پوشانند. در بین تپه ها و زمین هایی که مسطح هستند ، برنج و محصولات کشاورزی کاشته می شود .

متاسفانه ، فعالیت های معدنی اطراف تپه ها به پوشش گیاهی آسیب می رساند.

خاستگاه تپه های شکلاتی 

به جز تپه های شکلاتی ، ما باز هم در سایر نقاط دنیا ، مشابه این تپه ها را می بینیم. اسلوونی ، کرواسی ، پورتو ریکو و کوبا هم مشابه تپه های شکلاتی فلیپین را دارند.

تپه های شکلاتی حاصل فرسایش سالیان دراز است. ریزش باران ، جریان آب های سطحی ، رودها و سیلاب ها این مخروط را پدید آورده اند. به جز آن ، فسیل هایی از مرجان و صدف و جلبک در این تپه ها یافت می شوند. همچنین فسیل غذاهای دریایی کم عمق هم پیدا می شود.

افسانه هایی که درباره تپه های شکلاتی وجود دارند.

پدیده خاصی همچون تپه های شکلاتی فیلیپین ، به همراه خود افسانه هایی را پدید می آورند.

افسانه نخست :

 اولین افسانه درباره دو غول بی مقدار است . آنها به دشمنی با هم پرداختند و درگیر شدند. روزهای متمادی با هم می جنگیدند. کوه ها و ماسه ها و صخره ها را در این بین به هم می کوبیدند. بعد از چند روز جنگیدن ، خسته شدند و به استراحت نشستند. در خلال این خستگی در کردن ها ، دشمنی شان با هم تمام شد و دوست شدند. پس از رفاقت تصمیم گرفتند که بروند . اما فراموش کردند ابزار جنگی خود را به همراه ببرند. این شد که ابزار تبدیل به تپه های شکلاتی شدند.

افسانه دوم :

غولی افسانه بود به نام آروگو. آروگو بسیار قدرتمندو برومند و جوان بود. از قضا آروگو دلباخته دختری به نام آلویا می شود. آلویا ولی انسانی فانی بود. در حالی که آروگو نامیرا بود. وقتتی آلویا می میرد ، آروگو به سوگواری می پردازد. چنان اشک می ریزد که اندوهش مثال زدنی بود. اشک های غلتان و بزرگ او ، وقتی خشک شدند ، تبدیل به تپه های شکلاتی فیلیپین شدند.

افسانه سوم :

غولی به نام کارابائو وجود داشت. مردمان شهر را بسیار اذیت می کرد. او محصولات و دسترنج مردم را حیف و میل می کرد و میخورد. مردم یک روز تمام غذاهایی را که فاسد شدنی بودند جمع کردند. آنها را درجایی قرار دادند تا کاراباوئو ببیند و بخورد. کارابائو غذاهای فاسد شدنی را پیدا کرد و خورد و مسموم شد. غذاهای فاسد شدنی را کارابائو دفع کرد. تا زمانی که شکمش خالی شد. آنچه که او دفع کرد ، تبدیل به تپه های شکلاتی فیلیپین شد.

سفر به تپه های شکلاتی 

حالا که این همه زیبایی را شناختید و تمایل دارید آنها را ببینید ، چه باید کرد ؟

ابتدا به دنبال آژانس تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا باشید . تا برای شما سفری فراموش نشدنی را برنامه ریزی کند. بهترین تور فیلیپین را انتخاب کنید.

امور مربوط به صدور ویزای فیلیپین را به آژانس پلیکان پرواز آسیا بسپارید.

کاری که مانده است ، این است که از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

تور فیلیپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *