post

پل اژدهای دانانگ

پل اژدهای دانانگ ، از دیگر ساخته های زیبای ویتنامی است. دانانگ شهری بی نظیر با یک دنیا جاذبه های طبیعی و تاریخی است. پل اژدهای دانانگ نمونه ای در سطح کره زمین ندارد. این پل ، برای مردمان محلی ، جایی برای تفریحات آخر هفته است. شلوغی پل در روزهای تعطیل ، گواه این مطلب است.

اطلاعات کوتاهی درباره پل اژدها

در زبان ویتنامی به پل اژدها Cầu Rồng می گویند. پل اژدها بر روی رودخانه هان ( به زبان ویتنامی Hàn ساخته شده است.

شهر دانانگ در جنوب ناحیه مرکزی کشور ویتنام قرار دارد. این شهر دارای فرودگاهی بین المللی است. می توان برای شروع یک سفر خوب به ویتنام، سفر را از دانانگ آغاز نمود. ساخت پل اژدهای دانانگ در روز ۹ جولای سال ۲۰۰۹ آغاز گردید. در زمان شروع به ساخت پل ، بسیاری از عالی رتبگان و استاندار وقت نیز حضور داشتند.

هزینه ساخت این پل برابر با یک و نیم میلیارد دونگ ( واحد پول ویتنامی ) شد. با تبدیل ارز ، این مبلغ برابر با هشتاد و هشت میلیون دلار آمریکا شده است.  نهایتا قسمت اصلی پل در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۲ انجام پذیرفت . افتتاح پل نیر در تاریخ ۲۹مارچ سال ۲۰۱۳ انجام گرفت. ۲۹ مارچ هر سال ، سالروز آزادی شهر دانانگ است.

مشخصات پل اژدها

  • درازای پل دقیقا ۶۶۶ متر است ! عرض پل سی و هفت متر و نیم است. بر روی پل ۶ مسیر برای پیاده روی در نظر گرفته شده است.

  • شنبه ها و یکشنبه ها برنامه ویژه ای بر روی پل اجرا می شود. راس ساعت ۹ شب ، از دهان اژدها آب و آتش بیرون می زند. همراه با این نمایش ، نورپردازی های جالبی هم انجام می گیرد که ذوق تماشاگران را به دنبال دارد.

  • طراحی پل ، بارها اشاره شده که بصورت اژدهاست.

  • در کنار پل برای بازدید کنندگان ، رستوران و کافه و بار وجود دارد.

بازدید از پل اژدها 

اگر از جمله مسافران علاقه مند به سفرهای لاکچری و خاص هستید، ویتنام را برگزینید. برای دیدن این پل زیبا و رفتن به دانانگ مطالبی را باید به شما بگوییم . سفر به سرزمین های کمونیستی شرایط ویژه ای دارد. بنابراین برای سفر  به این مناطق حتما از آژانس ها متخصص راهنمایی بخواهید.

صدور ویزای برای ورود به خاک ویتنام ، امری زمان بر و کلافه کننده است. اما آژانس پلیکان پرواز آسیا ، افتخار دارد که در کوتاهترین زمان و بدون دردسر ویزا صادر می کند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که صدور ویزا ، مستلزم ارایه مدارک تور خریداری شده به سفارت است. بنابراین ، از همکاران ما در آژانس پلیکان پرواز آسیا اطلاعات تور را کسب کنید.

تور ویتنام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *